El Casino acull l’exposició “Tothom és artista” del projecte Art, Mestres i Creació

L’exposició, que  es podrà visitar fins al 8 de maig, recull una mostra de treballs que tenen la voluntat d’apropar l’art contemporani als centres educatius de Manresa i comarca.

 

imagen

Des del passat divendres i fins al 8 de maig, l’Espai 7 del Centre Cultural el Casino de Manresa acull l’exposició “Tothom és artista”, una mostra de  treballs realitzats pels centres educatius participants en el projecte Art, Mestres i creació (AMiC).

El Projecte AMiC és una proposta que posa la pràctica educativa com a espai de trobada per assajar diferents disciplines artístiques on els mestres i els alumnes puguin conèixer millor els llenguatges contemporanis. Està coordinat per la Taula de les Arts Visuals de la Catalunya Central (TAV-CC), Centre d’Art Contemporani i Sostenibilitat (CACIS) El Forn de la Calç, el grau d’Educació Infantil d’UManresa (UVic-UCC) i el Centre de Recursos Pedagògics del Bages, amb el suport de l'Ajuntament de Manresa. També hi ha col·laborat el Museu de Manresa i el Centre Cultural el Casino.

Consisteix en una proposta educativa i formativa adreçada especialment a mestres i escoles amb  la qual es vol apropar l’art contemporani a l’àmbit educatiu. Cada any es proposa una temàtica amb la qual treballar la pràctica artística a les escoles i que alhora serveixi com a eix per poder articular i treballar altres àrees de coneixement a partir d'aquesta vessant temàtica.


També vol ser un estímul per tal de treballar diferents àrees del currículum a partir del llenguatge audiovisual contemporani i ampliar l’horitzó d’experiències i coneixements més enllà de la simple experiència estètica per obrir tot un ventall de possibilitats a nivell educatiu.

Una edició inspirada en l’artista Joseph Beuys

Aquest curs escolar és el 8è any que s’ofereix aquest projecte als centres educatius de Manresa i comarca, amb la proposta de desenvolupar un projecte artístic contemporani al voltant del descobriment de l’obra del reconegut artista, Joseph Beuys, la seva relació amb la figura de Sant Ignasi de Loiola i com tot plegat està relacionat amb la ciutat de Manresa. L'artista és recordat per les seves escultures i happenings, que tenien sempre una perspectiva política, de qüestionament i revisió de la societat. Beuys també és conegut per ser un dels cofundadors del moviment Fluxus, la xarxa internacional d’artistes, compositors i dissenyadors que van lluitar contra l’objecte artístic tradicional entès com una mercaderia, i van posar l’exploració artística i l’activisme social i polític al centre de la seva obra.

Al llarg del curs es fan unes sessions de coordinació i seguiment amb el professorat participant en les quals s'ofereixen recursos, estratègies, eines i idees per obrir el ventall de possibilitats al professorat dels centres educatius que hi participen . Cada professor, a partir  d’aquí, ho adapta i crea en funció de lar realitat del seu centre i alumnat.

Durant les sessions d’aquest any s’ha comptat amb la crítica d’art i curadora Pilar Parcerisas, els artistes  Enric Mauri i Nathalie Rey, l’artista i gestora cultural Roser Oduber i el professor d’art i pedagogia de l’art Gabriel Lemkow.

A l’exposició, a més de les peces realitzades pels centres, es pot veure  un vídeo - acció col·lectiva que és per si mateixa una obra artística- que es va enregistrar el mes de febrer passat seguint un itinerari (happening) a partir de la creació d’Enric Mauri i Nathalie Rey,  acompanyats pel professorat dels centres participants i seguint els passos que va fer Joseph Beuys a Manresa l’estiu del 1966.

Els centres educatius que han participat en projecte, amb alumnes des de P2 fins a 4t d’ESO, són els següents: Vall de Nèspola (Mura);  Escola Rellinars (Rellinars);  Escola L’Esqueix (Monistrol de Calders);  Institut Cardener (Sant Joan de Vilatorrada); Institut Bages Sud (Castellbell i el Vilar); Escola Diocesana (Navàs); Institut Lacetània (Manresa); Institut Manresa Sis (Manresa)  i IE Sant Jordi (Navàs)

 

 

Documents relacionats

  • imagen
  • imagen