Manresa incorpora a partir d'avui els nous parquímetres que milloren el servei de la zona blava

El nou model ofereix més serveis tant als usuaris de la zona blava com de la resta de ciutadans i millora el sistema de gestió i de resolució d’incidències. Inicialment s’instal·laran 9 parquímetres i durant el segon semestre de l’any la resta de parquímetres de la ciutat.

imagen

Manresa incorpora partir d’avui el nou model de parquímetres per al servei de la zona blava de la ciutat. El principal objectiu d’aquestes noves màquines expenedores és facilitar l’ús de les màquines i oferir més serveis, tant als usuaris de la zona blava com de la resta de ciutadans, així com millorar el sistema de gestió i de resolució d’incidències.

La presentació dels nous parquímetres s’ha fet aquest matí al carrer Guimerà amb la presència del regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Manresa, Jordi Serracanta; del regidor de Mobilitat, Ramon Bacardit; del delegat d'Eysa a Catalunya, Josep Lluis Junyent; del conseller delegat de Meypar (Grup Oliva Torras), Ramon Mandaña; i del responsable tècnic de l’empresa subministradora, Carles Arroyo.

Serracanta ha contextualitzat l’estrena dels nous parquímetres en el re corregut iniciat per la ciutat de Manresa per anar incorporant les noves tecnologies Smart City i “sobretot, aprofitar aquesta tecnologia innovadora al servei de les persones”. El regidor ha posat com a exemple altres mesures com “el vehicle elèctric o la gestió del telereg”, que són altres accions introduïdes a la ciutat i que aprofiten els avanços de la tecnologia per a un millor servei i més eficient”.

Per la seva part, Bacardit ha valorat de forma positiva aquests nous models permetran oferir un millor servei tant als usuaris de la zona blava com a la resta de ciutadans, ja que progressivament anirà incorporant altres funcionalitats. El regidor de Mobilitat ha destacat també el fet que és una empresa manresana qui ha subministrat aquestes noves màquines expenedores.

Finalment, Josep Lluis Junyent ha destacat entre els nous avantatges el lector de codi s QR per permetrà afavorir la utilització dels vals comerç així com el telèfon 900 92 00 73, el qual oferirà un servei d’atenció a l’usuari les 24 hores del dia.

Al seu torn, Ramon Mandaña ha mostrat la seva satisfacció perquè el Grup Oliva Torras, amb més de 30 d’experiència i amb un mercat important sobretot a Sudamèrica pugui implantar aquests parquímetres a Manresa. En aquest sentit el conseller delegat de l’empresa manresana ha valorat “la simbiosi i el treball conjunt entre la seva empresa, Eysa i l’Ajuntament de Manresa per fer-ho possible”.

9 parquímetres ara i 27 més endavant

Pagament amb targeta de crèdit, anul·lació telemàtica de denúncies, pantalla tàctil que permetrà rebre informació de serveis de la ciu tat i lector de codis QR per facilitar l’ús dels vals comerç seran, entre d’altres prestacions, els avantatges dels nous parquímetres que s’hi instal·laran de forma progressiva i que permetran incorporar noves funcionalitats al servei del ciutadà.

En aquesta primera fase d’implantació s’han instal·lat 9 parquímetres a la zona blava del carrer Guimerà i al Passeig de Pere III. En una segona fase d’implantació, prevista per al segon semestre d’aquest any, es substituiran els 27 parquímetres restants. La ciutat té en aquests moments té un total de 36 parquímetres.

Un model fabricat integrament a Manresa

El nou model de parquímetre multifunció, model VIA, és fabricat íntegrament a Manresa per l’empresa Meypar del Grup Oliva Torras. El nou model incorpora l a comunicació en xarxa online, mitjançant un mòdem 3G, per tal de millorar la gestió del servei i permetre la comunicació en temps real entre el parquímetre i el sistemes informàtics de gestió.

El contracte del servei de zona blava entre l’empresa Eysa i l’Ajuntament de Manresa inclou la renovació de les màquines expenedores de tiquets (parquímetres) a meitat del contracte, sense increment de cost per part de l’Ajuntament, ni per part dels usuaris

Per aquest motiu es va realitzar un estudi de mercat previ per tal de veure diferents models existents. Finalment, s’ha optat per un model de parquímetre multifunció de fabricació local que s’ha desenvolupat amb els requeriments de les necessitats del servei de la ciutat incorporant les noves tecnologies Smart City actuals.

Pantalla tàctil que també informarà dels serveis a la ciutat

Aquest nou model de parquímetre permet incorporar informació d’interès pel ciutadans com ara serveis propers (plànol de situació), activitats que ofereix l’Ajuntament, fires locals, turisme i altres que s’aniran actualitzant periòdicament.

Un altre avantatge que permet la comunicació en temps real és la millora en la pròpia gestió del servei. El parquímetre disposa d’un software de gestió que transmet les incidències de la màquina als responsables de l’empresa i a l’Ajuntament, per tal de donar solució d’una forma més ràpida a les mateixes. També permetrà disposar en temps real dels tiquets obtinguts per màquina i d’informes de gestió sobre l’ocupació de les places, recaptació i incid&egra ve;ncies.

L’usuari disposarà d’una pantalla tàctil en color de 10,4’ multimèdia dissenyada per fer més entenedora la interacció amb l’usuari ja que anirà donant la informació necessària en funció del tràmit que es desitgi. Per donar major accessibilitat el parquímetre també disposarà d’un teclat retroil•luminat que permetrà també realitzar totes les funcions.

Pagament amb targeta i anul·lació de denúncies

A banda del pagament en monedes, com a novetat la màquina permet el pagament amb targeta de crèdit d’una forma més senzilla, incorpora un lector contactless (lector de targeta sense contacte), i un nou sistema de lector de targetes certificat online (EMV) que millora la seguretat del pagament. Amb aquest lector la targeta està acc essible en tot moment evitant el risc de bloqueig de la targeta a l’interior de la màquina.

El nou sistema permet el seu ús durant les 24 hores del dia (tant per fer pagaments com per l’anul·lació de denúncies), que fins ara només es podia realitzar durant l’horari del servei. L’empresa EYSA ha implantat un telèfon gratuït d’atenció a l’usuari també de 24 hores, que estarà visible en tot moment a l’expenedor.

El nou sistema permet, introduint el número de la sanció, anul·lar de forma telemàtica les denúncies que siguin anul·lables sense haver-la de dipositar enlloc físicament, i quedant-se l’usuari un comprovant (tiquet d’anul·lació). Fins ara s’havia d’obtenir un tiquet d’anul·lació que conjuntament amb el resguard de la den&uacut e;ncia es dipositava en un sobre dins d’una bústia del mateix expenedor. Això provocava dificultats a alguns usuaris a l’hora de fer el tràmit.

Lector de codis QR

Amb motiu de la incorporació d’aquests nous parquímetres amb utilització 24 hores, properament s’incorporarà un lector de codis QR que permetrà afegir temps d’estacionament mitjançant vals de comerç o seleccionar la denúncia rebuda per tramitar la seva anul·lació, directament passant el codi pel lector, sense haver d’escriure el seu número.

En la segona fase d’implantació, un cop s’hagin substituït tots els parquímetres, s’implementarà l’aparcament per matrícula. L’avantatge d’aquest sistema és un estalvi de temps per a l’usuari, ja que permetrà ; que no calgui tornar al vehicle a col·locar el tiquet. També permetrà ampliar el temps d’aparcament sense haver d’esperar a que s’acabi el temps pagat (com ara ja fan els usuaris de l’aplicació per mòbil Eysamobile).

Campanya distribució vals comerç

Amb motiu de col·laborar amb el comerç proper a les zones amb estacionament regulat (zona blava) l’Ajuntament de Manresa a través de l’empresa EYSA farà una campanya inicial en la que es repartiran 1.000 vals comerç de 1 euro, per tal que els comerciants facin la distribució als seus clients. Els comerciants podran adquirir més vals comerç per a fidelitzar els seus clients a través de la pàgina web www.eysamobile.com.

Documents relacionats

  • imagen