El secretari d'Hisenda presenta al govern municipal la nova oficina de l'Agència Tributària de Catalunya a Manresa

L’ATC oferirà els seus serveis als contribuents en una nova seu que s’ubicarà al carrer d’Alfons XII i que comptarà amb 12 treballadors. Valentí Junyent valora positivament l'obertura de la nova oficina i destaca la importància que s'hagi ubicat al Centre Històric de la ciutat.

imagen

El secretari d’Hisenda de la Generalitat, Lluís Salvadó, ha donat a conèixer els detalls de la futura oficina territorial que l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) preveu inaugurar a Manresa durant els propers mesos. El local, que s’ubicarà al carrer d’Alfons XII, número 7, de la ciutat comptarà amb 400,77 m2 i 12 treballadors, que se sumaran a la plantilla de l’ATC. Aquesta nova seu de l’Agència donarà servei a tots els contribuents d’arreu de Catalunya, però especialment als de les comarques del Bages, el Moianès i el Solsonès. 

 

Així ho ha comunicat Salvadó a l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, durant una reunió en què també han participat la delegada del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central, Laura Vilagrà, i el director de l’ATC, Eduard Vilà; juntament amb la regidora de Dinamització Econòmica, Mireia Estefanell; i el regidor d'Hisenda i Organització, Josep Maria Sala.

 

La nova oficina serà un dels quinze nous punts d’atenció i prestació de serveis al contribuent que l’Agència obrirà aquest any arreu de la geografia catalana, en el marc del desplegament territorial, i que se sumaran a les 4 delegacions que l’Agència ja té a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona.

 

L’alcalde Valentí Junyent ha valorat molt positivament la decisió de l’ATC d’obrir una oficina territorial d’aquestes dimensions a Manresa perquè suposen una aposta clara del govern català del paper destacat de la capital del Bages en l’àmbit de la Catalunya central i perquè la seva ubicació, al Centre Històric, contribuirà a reforçar el treball que es fa des del govern municipal per impulsar la revitalització de la zona.


Local de lloguer

 

Les dependències on s’ubicaran els nous espais de l’ATC a la capital del Bages seran ocupades per l’ATC en règim de lloguer per un període mínim de cinc anys, renovables cada any fins a un màxim de 10. La despesa anual per l’arrendament d’aquest espai està previst que sigui de 14.427,72 euros anuals (sense IVA).

 

Aquest local va ser seleccionat per l’Agència després d’un concurs públic per trobar un espai amb bona accessibilitat, que se situés dins la trama urbana i disposés d’espais adequats per al seu ús com a oficines administratives i d’atenció al públic.

 

Pel que fa al calendari, la previsió és que l’oficina pugui obrir les portes l’1 de setembre d’enguany.


Desenvolupar les funcions tributàries

 

Per al secretari d’Hisenda, aquest desplegament territorial de l’ATC respon a la voluntat del Govern de desenvolupar totes les funcions tributàries que li permet l’actual marc competencial i preparar els fonaments de la futura hisenda catalana. Aquestes funcions són: la recaptació executiva dels contribuents que tinguin deutes pendents amb l’Administració —com ara sancions de trànsit o deutes amb els ajuntaments—, i la gestió directa i completa dels impostos cedits– transmissions patrimonials (ITP) i actes jurídics documentats (AJD), i successions i donacions (SD)—, que actualment liquiden, a part de l’ATC, els registradors de la propietat.

 

Els municipis que disposaran d’una d’aquestes noves oficines de l’ATC, a banda de Manresa, són: Barcelona (per cobrir l’àrea del Barcelonès Nord), Terrassa, Sabadell, Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Vilafranca del Penedès, Mataró, la Seu d’Urgell, Vic, Santa Coloma de Farners, la Bisbal d’Empordà, Figueres, Reus i Tortosa.

Documents relacionats

  • imagen