Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 26 de setembre de 2019

imagen

Resolució

 

Valentí Junyent Torras, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

 

Consideracions legals

  1. Article 21 de la Llei7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.

  2. Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.

  3. Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.

  4. Article 10 del Reglament orgànic municipal.
  1. Acord del ple d’1 de juliol de 2019, que aprova el règim de sessions plenàries.

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 12, amb caràcter ordinari, per al dia 26 de setembre de 2019, a les 17 hores, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

 

I.          PART DISPOSITIVA

 

1.         APROVACIÓ ACTES ANTERIORS

 

1.1.-     Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària número 11, del dia 18 de juliol de 2019.-

 

2.         QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

2.1.- Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 7937, d’1 de juliol de 2019, sobre nomenament del senyor Joan Piqué Serra com a Cap de Gabinet d’Alcaldia i Comunicació.-

 

2.2.- Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 7938, d’1 de juliol de 2019, sobre nomenament del senyor Juan Francisco Domene Castillo com a Cap de Programes i Projectes Estratègics.-

 

2.3.- Donar compte de la resolució del segon tinent d’alcalde, núm. 8424, de 15 de juliol de 2019, a proposta de la regidora delegada de Recursos Humans i Govern Obert,  sobre contratació en règim laboral temporal eventual, i amb caràcter de màxima urgència, de dues persones per realitzar tasques administratives.-

 

2.4.- Donar compte de la resolució del segon tinent d’alcalde, núm. 8425, de 15 de juliol de 2019, a proposta de la regidora delegada de Recursos Humans i Govern Obert, sobre contratació en règim laboral temporal eventual, i amb caràcter de màxima urgència, de dues persones com a auxiliar administratiu.-

 

2.5.- Donar compte de la resolució de l’alcalde accidental, núm. 9484,  de 16 d’agost de 2019, sobre aprovació del Protocol d’actuació municipal per a emergències per la Festa Major 2019.-

 

2.6.- Donar compte de l’informe de la Cap de la Secció jurídicoadministrativa de Seguretat Ciutadana, Emergències i Protecció Civil, de 3 de setembre de 2019, sobre aprovació dels Plans d’Autoprotecció per les activitats de “Correfoc” i “Castell de Focs” de Manresa.

2.7.- Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 8906, de 25 de juliol de 2019, sobre modificació de la resolució de l’alcalde, núm. 7787, de 21 de juny, pel que fa a la delegació de la competència en els tinents d’alcalde per a l’aprovació de contractes menors.-

 

2.8.- Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 8972, de 29 de juliol de 2019, sobre delegació en el Cap de Servei de Contractació, Patrimoni i Inversions de l’Ajuntament de Manresa, dels procediments de contractació menor que no superin els 500 € (IVA no inclòs).-

 

2.9.- Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 8458, de 15 de juliol de 2019, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 15/2019, dins el Pressupost municipal vigent.-

 

2.10.- Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 8971, de 26 de juliol de 2019, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 16/2019, dins el Pressupost municipal vigent.-

 

2.11.- Donar compte de la resolució de l’alcalde accidental, núm. 9176, de 2 d’agost de 2019, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 17/2019, dins el Pressupost municipal vigent.-

 

2.12.- Donar compte de la resolució de l’alcalde accidental, núm. 9351, de 9 d’agost de 2019, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 18/2019, dins el Pressupost municipal vigent.-

 

2.13.- Donar compte de la resolució de l’alcalde accidental, núm. 10225, de 12 de setembre de 2019, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 20/2019, dins el Pressupost municipal vigent.-

 

2.14.-   Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 8969, de 26 de juliol de 2019, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel primer tinent d’alcalde, de  l’1 al 15 d’agost de 2019, ambdós inclosos, i pel quart tinent d’alcalde, del 16 al 20 d’agost, ambdós inclosos.-

 

2.15.-   Donar compte de l’informe trimestral de Tresoreria sobre la llei 15/2010, de 5 de juliol, de modificació de la llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials (2n trimestre 2019).-

 

2.16.-   Donar compte de l’informe d’Intervenció sobre l’article 13.6 de la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors (2n trimestre 2019).-

 

2.17.-   Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 2 d’agost de 2019, sobre Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, relatiu a les dades d’execució del pressupost corresponent al segon trimestre de l’exercici 2019.-

 

2.18.-   Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 7912, de 28 de juny de 2019, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs de tancament i estintolament de les zones afectades de l’edifici de la Carretera de Vic núm. 53.-

 

2.19.-   Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 8083, de 5 de juliol de 2019, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs de construcció de mur d’escullera al carrer Pujada Roja, núm. 40-44.-

 

2.20.-   Donar compte de la resolució de l’alcalde accidental, núm. 9141, d’1 d’agost de  2019, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs de neteja i tapiat de l’immoble del carrer Aiguader, núm. 5.-

 

2.21.-   Donar compte de la resolució de l’alcalde accidental, núm. 9352, de 9 d’agost de  2019, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs de neteja de dos solars situats al carrer Aiguader, núm. 9 i 11.-

 

2.22.-   Donar compte de la resolució de l’alcalde accidental, núm. 9353, de 9 d’agost de  2019, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs de retirada del cel ras i altres treballs al carrer Sant Llúcia, núm. 30, 1r, 4a.-

 

2.23.-   Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 9639, de 26 d’agost de 2019, per la qual es declara emergent la contractació de treballs a l’immoble situat al carrer Pedregar, núm. 8.-

 

2.24.-   Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 9640, de 26 d’agost de 2019, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs de tancament perimetral de diversos edificis del carrer Ignasi Domènech Puigcercós i de la Plaça del Sol.-

 

2.25.-   Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 9751, de 27  d’agost de 2019, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs de tancament de l’immoble situat al carrer del Cós, núm. 20.-

 

2.26.-   Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 10057, de 3 de setembre de 2019, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs de sanejament de balcons i façana de l’immoble situat al carrer Camp d’Urgell, núm. 8.-

 

2.27.-   Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 10501, de 20 de setembre de 2019, sobre aprovació de la tercera modificació del Pla Normatiu de l’Ajuntament de Manresa per a l’exercici 2019.-

 

3.         ALCALDIA PRESIDÈNCIA

 

3.1.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, del Compte General del Pressupost de l’exercici 2018.-

 

3.2.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de la compatibilitat per a l’exercici d’activitat privada, sol·licitada per la regidora Rosa M. Ortega Juncosa.-

 

3.3.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’autorització al Consorci del Bages per a la Gestió de Residus per a modificar i ampliar la plantilla de personal.-

3.4.-     Dictamen sobre aprovació, si escau,  de la modificació de l’acord adoptat pel Ple de la corporació en sessió del dia 1 de juliol de 2019, referent a la delegació de competències del Ple a la Junta de Govern Local, en matèria de contractació i patrimoni.-

 

3.5.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació puntual de l’Organigrama Funcional de l’Ajuntament de Manresa. Òrgans de Direcció i Coordinació.-

 

3.6.-     Prèvia ratificació de la seva inclusió a l’ordre del dia: Dictamen sobre aprovació, si escau, de la renovació parcial dels Consells de Districte.-

 

3.7.-     Prèvia ratificació de la seva inclusió a l’ordre del dia: Dictamen sobre aprovació, si escau, de la unificació del Consell Municipal de Salut i del Consell Municipal de Drogodependències i aprovació de la renovació parcial dels Consells Sectorials.-

 

 

4.         ÀREA DE SERVEIS GENERALS

 

4.1       Regidoria d’Hisenda

 

4.1.1.-  Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la modificació de diversos articles de l’ordenança fiscal número 9, reguladora de la taxa per a la retirada de vehicles, contenidors o altres béns mobles de la via pública.-

 

4.1.2.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de finançament de les aplicacions pressupostàries vinculades al programa complementari de suport integral al desenvolupament local de la Diputació de Barcelona, en el marc del Pla Xarxa de Governs Locals 2016-2019.-

 

4.1.3.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’autorització de la modalitat de despesa plurianual per a l’adquisició, a títol onerós, de la parcel·la número 6 del PTB de Manresa, propietat de l’Institut Català del Sòl.-

 

4.1.4.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 19/2019, dins el pressupost municipal vigent.-

 

5.         ÀREA DE TERRITORI

 

5.1       Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat

 

5.1.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, del Text Refós de la “Modificació puntual del POUM. Nous espais lliures entorn Anònima”.-

 

5.1.2.-  Dictamen sobre aprovació definitiva, si escau, del Pla de Millora Urbana “PMut BAR2 Barreres UA4”.-

 

5.1.3.-  Dictamen sobre aprovació, si escau,  del plec de clàusules administratives, el plec de prescripcions tècniques, la memòria i  l’expedient de contractació dels serveis de neteja de les dependències municipals de l’Ajuntament de Manresa.-

 

5.1.4.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la sol·licitud al Conseller de Territori i Sostenibilitat per a la formulació d'un Pla Director Urbanístic per a l'àmbit de l'Agulla.-

 

 

6.         ÀREA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES

 

6.1       Regidoria delegada d’Acció i Inclusió Social

6.1.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la devolució de garantia de la concessió administrativa que consisteix en la gestió del servei públic de residència i centre de dia municipal per a persones grans de Manresa, a l’entitat Sant Andreu Salut, Fundació Privada. (CON.EXE 2019/15).

 

 

7.-        PROPOSICIONS

 

7.1.-     Proposició del Grup Municipal  Fem Manresa per a la municipalització dels serveis de neteja de les dependències municipals.-

 

7.2.-     Proposició del Grup Municipal Fem Manresa contra la crisi ecològica i climàtica i de suport a les mobilitzacions climàtiques.-

 

7.3.-     Proposició dels Grups Municipals d’ERC, JxM i Fem Manresa en suport a la Llei 24/2015 i contra el tall de subministrament a les famílies amb deute.-

 

7.4.-     Proposició dels Grups Municipals d’ERC, JxM i Fem Manresa en suport a les ONG que treballen en el rescat i salvament al Mediterrani.-

 

 

8.-        ASSUMPTES SOBREVINGUTS.-

 

II.         CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL

 

9.-        Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-

 

10.-      Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 30, 31, 32, 34, 35, 36, 37 i 38, que corresponen a les sessions dels dies 2, 9, 16, 23 i 30 de juliol, 27 d’agost i 3 i 10 de setembre de 2019.-

 

 

11.-      PRECS, PREGUNTES I INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN.-

 

 

 

 

 

Documents relacionats

  • imagen