El CLAM atorga el Premi d’Honor de la dissetena edició a Judith Colell

La directora, guionista i productora catalana, cofundadora de l’associació de dones cineastes i de mitjans audiovisuals (CIMA), a més de vicepresidenta de l’Acadèmia del Cinema Espanyol, rebrà el Premi d’Honor d’aquesta edició.

 

imagen

En un acte que tindrà lloc el divendres 7 de maig a dos quarts de vuit de la tarda, a l’Auditori de la Plana de l’Om de Manresa, la directora catalana rebrà el reconeixement del Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya a la seva trajectòria, els valors socials de la seva obra cinematogràfica i el seu activisme per donar visibilitat  a la dona en el cinema.

 

Llicenciada en Historia de l’Art va obtenir el Certificate in Film per la Universitat de Nova York,  l’any 1991 va debutar com a directora i guionista en el curtmetratge “Clara Foc” i al 1996 el seu curtmetratge “Escrit a la pell” va estar nominat al Premi Goya. Ha dirigit  Dones (2000) i 53 dies d'hivern (2006). El 2010 va codirigir amb Jordi Cadena la pel·lícula "Elisa K", basada en la novel·la Elisa Kiseljak de Lolita Bosch, que va rebre el Premi del Jurat al Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià i el Premi Nacional de Cinema de la Generalitat de Catalunya; també ha fet incursions en el món del teatre i en el camp dels estudis i l’ensenyament cinematogràfic és professora de guió a la Universitat Pompeu Fabra, la Ramon Llull, la Universitat de Girona i l’Escola Taller de Guionistes.

 

D’entre l’àmplia i llarga trajectòria d’aquesta dona de cine, el CLAM ha escollit la seva pel·lícula “Radiacions”, que serà projectada en el mateix auditori després del lliurament del guardó. Judith Colell va dirigir “Radiacions” l’any 2011, basada en l’obra original d’Enric Juliana i Julià de Jodar en una adaptació de Mireia Ubero, està interpretada per Francesc Orella i Ferran Rañé; la pel·lícula narra el retrobament després de trenta anys d’exili, entre el periodista Francesc Lamban i el seu vell amic i advocat Ernest Salesa, en un indret que va testimoniar la fi de la seva relació; Salesa té entre mans un negoci transcendental i misteriós i ha de convèncer en Lamban perquè en formi part, al preu que sigui, encara que això comporti remoure els fantasmes del passat i el terrible record d’un amor comú perdut tràgicament.

 

De la filmografia de la directora catalana, també cal destacar,  Nosotras, Positius, El darrer ball de Carmen Amaya o El domini dels sentits.

 

Fotografia. Escola de Teatre de Barcelona

Documents relacionats

  • imagen