El canal de WhatsApp de l’Ajuntament de Manresa ja supera el miler d’usuaris

A través del número 644 069 801 la ciutadania pot comunicar-se amb els serveis municipals per informar d’incidències, demanar cita prèvia, consultar les notícies municipals, l’agenda d’activitats, les farmàcies de guàrdia, les adreces i telèfons o contactar amb el CIO, el CEDEM o Serveis Socials. Després d’un mes de funcionament, s’hi han incorporat tres nous serveis: la recollida de voluminosos, els horaris  d’autobusos urbans i la informació de l’oferta pública d’ocupació de l’Ajuntament de Manresa.

imagen

El 18 de maig passat, l'Ajuntament de Manresa va posar en marxa un canal de WhatsApp d'atenció ciutadana, informació municipal i comunicació d'incidències. La nova proposta ha tingut una molt bona acollida entre la ciutadania: avui, que fa un mes del seu llançament, la plataforma registra ja més d’un miler d’usuaris: en concret 1.070.

Per accedir-hi, només cal guardar el número 644 069 801 a l’agenda de contactes del dispositiu mòbil i enviar un WhatsApp posant la paraula “hola”. També s’hi pot accedir a través de l’enllaç aju.cat/Manresa.

Durant aquestes primeres setmanes de funcionament, les persones usuàries han fet 3.113 interaccions a través d’aquesta canal, de les quals 1.559 han estat converses, el 25% per consultar informació municipal, el 26% notificació d’incidències, el 10% per sol·licitar cita prèvia, el 13% contactar amb el CIO, el 3% per contactar amb el CEDEM, el 5% amb Serveis Socials, el 5% per consultar les propostes de turisme  l’1% per sol·licitar la recollida de voluminosos.

D’entre les incidències, els àmbits en els quals s’han rebut més incidències han estat les referents a parcs i jardins, neteja i residus i calçada i voreres (per aquest ordre).

El nou servei de missatgeria permet una comunicació més directa entre la ciutadania i l’Ajuntament, i facilita que la informació que es requereix arribi amb molta més rapidesa i d’una manera més detallada i concreta a la població. Cal subratllar, també, que es tracta d’un canal bidireccional, en el qual la ciutadania troba una resposta personalitzada a les seves demandes i pot establir un diàleg fluid amb l’Ajuntament. 

El sistema combina una part de primera atenció automatitzada, a partir de converses digitals prèviament dissenyades, amb una part personalitzada, que està assistida per personal municipal.

El nou canal es va estrenar amb un menú de vuit serveis entre els quals destaquen el Centre de Desenvolupament Empresarial (CEDEM), el Centre d’Iniciatives per a l’Ocupació (CIO) i Serveis Socials, tres àrees que amb el nou sistema preveuen augmentar la fluïdesa de la comunicació cap a la ciutadania i viceversa. Posteriorment s’han incorporat tres nous serveis com són la recollida de voluminosos, els horaris  d’autobusos urbans i la informació de l’oferta pública d’ocupació de l’Ajuntament de Manresa.

El nou canal de WhatsApp, impulsat per la regidoria de Govern Obert de l’Ajuntament de Manresa s’afegeix, així, als altres canals dels quals ja disposa l’Ajuntament per comunicar incidències: els telèfons d’atenció ciutadana 010 (cost segons operadora) i 93 878 23 01 (gratuït) i l’apartat de ‘Serveis i Tràmits’ de la web municipal.

Documents relacionats

  • imagen