Ordre del dia del Ple de l'Ajuntament de Manresa del 18 de desembre de 2014

Resolució

Valentí JunyentTorras,alcalde de l’Ajuntament de Manresa, a la vista de l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

Consideracions legals 

1. Article 21 dela Llei7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donadaperla Llei57/2003, de 16 de desembre.
2. Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós dela Llei  municipal i de règim local de Catalunya
3. Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
4. Article 10 del Reglament orgànic municipal.
5. Acord del ple de 22 de juny de 2011, que aprova el règim de sessions plenàries.

Resolc:

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 16, amb caràcter ordinari, per al dia 18 de desembre de 2014, a les 19 hores, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment queper manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies quaranta-vuit hores més tard. 

ORDRE DEL DIA

I.          PART DISPOSITIVA 

1.         APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió del Ple núm. 15, que va tenir lloc el dia 20 de novembre de 2014. 

2.         QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

2.1       Donar compte dela Resolucióde l’alcalde, núm. 10831, de 18 de novembre de 2014, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 26/2014, dins del Pressupost municipal vigent.

2.2       Donar compte dela Resolucióde l’alcalde, núm. 10676, de 20 de novembre de 2014, sobre substitució del titular de l’Alcaldia, per malaltia, a partir de les 13 h del 20 de novembre de 2014, per la primera tinent d’alcalde, senyoraM.Mercè RosichVilaró.

2.3       Donar compte dela Resolucióde l’alcalde, núm. 11174, de 5 de desembre de 2014, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel segon tinent d’alcalde durant els dies 6, 7 i 8 de desembre de 2014.

2.4       Donar compte dela Resolucióde l’alcalde, núm. 10525, de 10 de novembre de 2014, sobre incoació d’expedient per a la concessió dela Medalladela Ciutatal Mèrit Cultural al senyor Ramon Busquet i Guixé.

2.5       Donar compte dela Resolucióde l’alcalde, núm. 11415,  de 12 de desembre de 2014, sobre delegació a la senyora Sílvia Gratacos González perquè autoritzi un matrimoni civil el dia 3 de gener de 2015.

2.6       Donar compte dela Resolucióde l’alcalde, núm. 11435, de 10 de desembre de 2014, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 28/2014, dins del Pressupost municipal vigent.

3.         ALCALDIA PRESIDÈNCIA

3.1       Dictamen sobre aprovació, si escau, de la ratificació de l’acord de dissolució del Consorci per ala Gestió  del Condomini del Palau Firal de Manresa.

3.2       Dictamen sobre aprovació, si escau, de la minuta del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Manresa i el Departament d’Empresa i Ocupació dela Generalitatde Catalunya, per a la gestió del recinte del Palau Firal de Manresa, propietat indivisa dela Generalitatde Catalunya i l’Ajuntament de Manresa.

3.3       Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de la data de la sessió ordinària del Ple dela Corporaciódel mes de gener de 2015 i, com a conseqüència, modificar la data de la sessió de les Comissions Informatives i dela Juntade Govern Local, amb caràcter públic, del mes de gener de 2015.

3.4       Dictamen sobre aprovació, si escau, de la ratificació de la modificació dels estatuts del Consorci per ala GestióIntegrald’Aigües de Catalunya (CONGIAC). 

4.         ÀREA D’ECONOMIA I GOVERNACIÓ

4.1       Regidoria delegada d’Hisenda

4.1.1    Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la modificació de diversos articles de les ordenances fiscals.

4.1.2    Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del Pressupost General de l’Ajuntament de Manresa per a l’any 2015, així com les seves bases d’execució. 

4.1.3    Dictamen sobre aprovació, si escau, de la relació de baixes de drets reconeguts i obligacions reconegudes de pressupostos tancats. Exercici 2014.

4.2       Regidoria delegada de Governació

4.2.1    Dictamen sobre aprovació, si escau, de la plantilla de personal de l’Ajuntament de Manresa per a l’any 2015.

4.2.2    Dictamen sobre aprovació, si escau, de la revisió anual del Padró municipal d’habitants de Manresa, amb referència a l’1 de gener de 2014. 

4.3       Regidoria delegada de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme

4.3.1    Dictamen sobre aprovació, si escau, de la minuta de Conveni marc de cooperació entre municipis i altres ens per a la promoció del Camí Ignasià Loiola-Manresa. 

5.         ÀREA DE TERRITORI I PAISATGE

5.1       Regidoria delegada d’Urbanisme, Paisatge i  Mobilitat 

5.1.1    Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, dela Modificaciópuntual del Pla General de Manresa. Equipament Carrer Remei de Dalt.

5.1.2    Dictamen sobre aprovació, si escau, de la permuta entre tres finques propietat de l’Ajuntament de Manresa i una porció de finca propietat de la mercantil Industrias del Cardoner, S.A.

5.1.3    Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de la modificació de l’Ordenança reguladora de les autoritzacions de terrasses de restauració i el seu mobiliari a l’espai públic.

5.1.4    Dictamen sobre aprovació, si escau, de la suspensió potestativa tramitacions i llicències en el marc dels actes preparatoris de la redacció del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM). 

5.2       Regidoria delegada de Medi Ambient i Sostenibilitat 

5.2.1                Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del mapa de capacitat acústica de Manresa. 

5.3       Regidoria delegada de Ciutadania, Barris i Serveis Urbans

5.3.1    Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de la modificació del Reglament regulador del Servei Públic de Cementiri. 

6.         ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES

6.1       Regidoria delegada de Cultura

6.1.1    Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’atorgament de la denominació camí de les Pedreres a un vial de la ciutat situat al sector Vista Alegre - Santa Caterina.

6.1.2    Dictamen sobre aprovació, si escau, de la designació amb el nom de camí de la Valldel Paradís el vial conegut actualment amb el nom de carrer de la Cova.

6.1.3    Dictamen sobre aprovació, si escau, d’un reconeixement de crèdit extrajudicial a favor d’Elèctrica Garriga SA, pels serveis de gestió tècnica i consergeria de la Salade la Planade l’Om durant els mesos de setembre, octubre i novembre de 2014.

6.2       Regidoria  delegada d’Ensenyament i Universitats

6.2.1    Dictamen sobre aprovació, si escau, de la desafectació del servei públic d’ensenyament de quatre  habitatges per a mestres de centres educatius.

7.         PROPOSICIONS

7.1       Proposició del Grup Municipal de PxC per sol.licitar una auditoria de les finances municipals.

7.2       Proposició del Grup Municipal dela CUPde suport ala Iniciativa LegislativaPopular que presenten l'Observatori DESC, les Plataformes d’Afectats perla Hipotecade Catalunya i l'Aliança contrala Pobresa Energètica, de Mesures Urgents per fer front a l’emergència Habitacional i ala Pobresa Energètica,  a petició dela Plataformad’Afectades perla Hipotecai el Capitalisme del Bages i de l’Aliança contrala Pobresa Energèticadel Bages.

7.3       Proposició dels Grups Municipals del PSC, CiU i ERC sobre la creació de la figura del Síndic/a Defensor/a dela Ciutadaniade Manresa.

7.4       Proposició del Grup Municipal d’ERC en relació amb la posada a disposició dels habitatges desocupats de Manresa.

7.5       Proposició dels Grups Municipals d’ERC i CiU com a Declaració de responsabilitat pel 9N. 

8.         ASSUMPTES SOBREVINGUTS

II.         CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL 

9.         Donar compte de les resolucions dictadesper l’alcalde i els regidors i regidores  des de l’anterior donació de compte al ple municipal. 

10.       Donar compte de les actes dela Junta de Govern Local núm. 58, 59, 61 i  62 que corresponen a les sessions amb caràcter reservat dels dies 11, 18 i 25 de novembre i 2 de desembre de 2014; i de les actes núm. 54 i 60 de les sessions amb caràcter públic dels dies 14 d’octubre i 18 de novembre de 2014.

11.       Donar compte d’escrits que justifiquen recepció d’acords adoptats per l’Ajuntament de Manresa.

12.       PRECS,  PREGUNTES i INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN


Manresa, 15 de desembre de 2014