Un conte sonor per explicar el comerç just arriba als centres educatius de Manresa

A través d’aquesta activitat impulsada per les regidories d’Ensenyament i Cooperació de l’Ajuntament de Manresa se sensibilitza al públic familiar sobre com, amb petits gestos, es pot ajudar a construir un món millor.

 

imagen

La llar d’infants Petit Príncep, l’escola Bages i l’escola Vedruna s’han sumat a una proposta de les regidories d’Ensenyament i Cooperació de l’Ajuntament de Manresa per a difondre de forma lúdica com el comerç just millora la nostra vida i les relacions internacionals. La proposta també completa el treball  per l’educació en valors que ja es promou en el  marc escolar.

A través d’ un conte i una manualitat per a públic familiar, es pot comprovar com, a partir de petits gestos, es pot ajudar a construir un món més amable i respectuós tant amb les persones com amb el medi ambient. L’activitat es tancava amb un tast de productes de proximitat i de comerç just.

Aquesta iniciativa forma part del projecte Fem de Manresa una ciutat pel Comerç Just. Es tracta d’un programa internacional on participa l’Ajuntament de Manresa per tal d’ aconseguir que diferents institucions introdueixen un estil de consum que pugui prevenir les causes de les injustícies, garantint que els productes que s’utilitzen a la vida diària es produeixin garantint els drets humans i una bona cura de l’entorn. Aquest enfocament suposa treballar l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 12, per garantir les modalitats de consum i producció sostenibles.  

Una quinzena d’infants de cada centre i les seves famílies van gaudir d’un conte sonor a càrrec dels educadors de la Casa Flors Sirera que va captar la seva atenció sobre el valor de la natura i sobre la importància de tenir-ne cura. Alhora, es van poder explicar de forma senzilla els principals principis del comerç just a les famílies i mestres assistents.

Aquesta activitat és un prova pilot que tindrà continuïtat el pròxim curs escolar per tal de facilitar que tant les famílies com els mateixos centres educatius puguin introduir amb facilitat productes que responguin als valors socials que responen al model d’educació de cada centre.

Documents relacionats

  • imagen