Oriol Paulo i Guillem Clua se sumen al llistat de convidats ja anunciats del Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya. El CLAM celebra la seva 18a edició, coorganitzat pels Ajuntaments de Manresa, Sant Fruitós de Bages i Navarcles.
El Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya (CLAM) enfila el seu darrer cap de setmana amb una programació que promet ser cinematogràficament excepcional a la Catalunya Central.
Divendres se sumen tres nous noms a les presències confirmades. Al voltant de ‘Los renglones torcidos de Dios’, el film sorpresa que podrà veure al Bages Centre a les 23 h, es comptarà amb tres noms destacats: el realitzador Oriol Paulo, responsable d’altres thrillers d’èxit com ‘Contratiempo’ i ‘Durante la tormenta’; el guionista i dramaturg Guillem Clua, autor d’ obres teatrals d’èxit com ‘Smiley’ o ‘L’oreneta’; i l’actor Javier Beltran, conegut per la sèrie de TV3 ‘Com si fos ahir’ i pel paper de Federico García Lorca enfrontat a Robert Pattinson al film ‘Little Ashes’. Aquesta mateixa sessió s’iniciarà amb el meteòric curt ‘Nightbreakers’, acompanyat per la presència del seu duet de realitzadors, el sabadellenc Gabriel Campoy i el manresà Guillem Lafoz.
Cal recordar que les altres propostes cinematogràfiques del divendres al CLAM són d’altíssima qualitat, amb les estrenes catalanes de la Palma d’Or del festival de Canes, la increíble ‘Triangle de Sadness’, de Ruben Östlund, i de l’esperat nou film del brillant director romanès Cristian Mungiu, ‘R.M.N.’.
Dissabte s’obrirà el dia presentant a Sant Fruitós de Bages en roda de premsa el palmarès del festival al costat de dues membres del jurat: l’actriu Maria Molins (‘El cor de la ciutat’) i la guionista Marta Buchaca (‘Litus’). Totes dues estaran també en la cerimònia de premis de la nit al Bages Centre que culminarà amb el Premi d’Honor al veterà cineasta Jaime Rosales (‘Petra’). El seu darrer i elogiat film ‘Girasoles silvestres’, protagonitzat per Ana Castillo i Oriol Pla, tancarà la celebració del dissabte.
Cal sumar entre les altres propostes cinematogràfiques del dissabte al CLAM cintes tan destacades com la coreana ‘Broker’ de Hirokazu Kore-Eda, guanyadora del premi al millor actor (Song Kang Ho) i Premi del Jurat Ecumènic al millor film en el Festival de Canes 2022. També sumem un dels documentals cinèfils de l’ any, ‘Brainwashed: Sex, Camera, Power’, de Nina Menkes, que reflexiona sobre el masclisme present a la història del cinema a través dels 175 clips de films essencials.
Diumenge es tancarà el festival en la sessió de clausura a l’Auditori Agustí Soler i Mas de Navarcles amb el film japonès ‘Small, slow, but steady’, de Shô Miyake, una de les revelacions del darrer festival de Berlín. La sessió servirà també com a relleu amb el festival germà ‘Protesta’ de Vic.
Entre les diferents joies cinematogràfiques del diumenge al CLAM cal remarcar ‘Un beau matin’ de la meravellosa realitzadora Mia Hansen-Love, protagonitzada per Lea Seydoux (‘No time to die’); el film estrella de la crítica de Canes 2022 ‘Godland’, de Hlynur Pálmason; i el fenòmen de masses de la taquilla francesa dels darrers mesos, la reestrena del clàssic ‘La madre y la puta’, de Jean Eustache, Gran Premi del jurat i premi Fipresci de la crítica al Festival de Canes de 1973.
FOTO: ‘Triangle de Sadness’, Palma d’or al Festival de Canes 2022, es podrà veure demà al Bages Centre, a Manresa