Arrenca el programa municipal Natació a l'Escola amb la participació de 1.400 alumnes de 17 escoles

L’activitat està impulsada per les regidories d’Esports i Ensenyament de l’Ajuntament de Manresa. Té  un pressupost de 64.919 euros i està adreçada a l’alumnat del cicle inicial de Primària de totes les escoles de la ciutat.

 

imagen

El programa municipal Natació a l'Escola, que impulsen les regidories d’Esports i Ensenyament de l’Ajuntament de Manresa, ha arrencat aquesta setmana i comptarà durant el curs escolar 2022-2023 amb la participació d’uns 1.400 alumnes que cursen 1r i 2n d’educació primària (cicle inicial) de 17 escoles de la ciutat.

 

Natació a l’Escola és una activitat d’iniciació a la natació en horari lectiu que consta de 10 sessions on els alumnes es distribueixen en diferents nivells en funció de les seves necessitats d'aprenentatge. El programa, amb un pressupost de 64.919,25 euros, es desenvolupa en els 4 equipaments amb piscina coberta de la ciutat que reuneixen les condicions per acollir el programa (Piscines Municipals Manel Estiarte Duocastella, CEM Ateneu les Bases, DIR-Gimbe i CUBE) i les escoles es reparteixen funció de la distància, facilitat itinerari i/o àrea d’influència dels equipaments. A excepció de les escoles Muntanya del Drac i Flama, que queden fora del centre de la ciutat, i Sant Ignasi, que no té cap piscina coberta a menys 1,5 km de distància, i per això disposem de servei discrecional en bus.

 

Des de les regidories d’Esports i Ensenyament es considera que la iniciació a la natació és  una activitat prioritària i d’importància vital perquè, en primer lloc, és una competència bàsica a la qual ha de tenir accés tota la població i, en segon lloc, és una activitat molt completa que aporta els beneficis físics de la majoria dels esports i que cal sumar-hi els avantatges de fer-ho en el medi aquàtic (baix impacte per l’absència de la gravetat, incrementa la flexibilitat, afavoreix la coordinació, el desenvolupament multilateral de l’infant ...).

 

Aquesta activitat està plantejada com una unitat didàctica, desenvolupant-se tenint en compte el currículum d'Educació Infantil i Primària dins del marc de l'Educació Física i, entre d'altres, està adreçat a adquirir els principis bàsics del domini aquàtic (familiarització, flotació, respiració, immersió, propulsió i inici a la tècnica); iniciació als jocs aquàtics; adquisició d’uns hàbits higiènics i de salut; i millora de l’autonomia personal en el medi aquàtic.

 

Documents relacionats

  • imagen