Resolució
Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:
Consideracions legals
- Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.
- Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
- Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
- Article 10 del Reglament orgànic municipal.
- Acord del ple de 17 de novembre de 2022, sobre canvi de data de la sessió ordinària del Ple del mes de desembre de 2022.
Resolc:
Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 12, amb caràcter ordinari, per al dia 22 de desembre de 2022, a les 17 h, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard.
ORDRE DEL DIA
I. PART DISPOSITIVA
1. APROVACIÓ ACTA ANTERIOR
1.1.- Aprovació, si escau, de l’esborrany de les actes de les sessions plenàries núm. 10 i 11, dels dies 17 de novembre i 2 de desembre de 2022, respectivament.-
2. QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA
2.1.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 16492, de 8 de novembre de 2022, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs per evitar el vessament d’aigües residuals a l’interior de l’immoble ubicat al carrer Baixada dels Drets, núm. 5 (AJT.DCP 88/2022).-
2.2.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 16726, de 14 de novembre de 2022, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 36/2022, dins del Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 36/2022).-
2.3.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 16999, de 17 de novembre de 2022, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 38/2022, dins del Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 38/2022).-
2.4.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 17581, de 25 de novembre de 2022, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 39/2022, dins del Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 39/2022).-
2.5.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 17664, de 28 de novembre de 2022, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 40/2022, dins del Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 40/2022).-
2.6.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 18210, de 12 de desembre de 2022, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 41/2022, dins del Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 41/2022).-
2.7.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 18392, de 15 de desembre de 2022, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 42/2022, dins del Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 42/2022).-
2.8.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 17887, d’1 de desembre de 2022, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel primer tinent d’alcalde, del 7 a l’11 de desembre de 2022, ambdós inclosos. (SGR.ABS 22/2022).-
2.9.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 18011, de 5 de desembre de 2022, sobre aprovació del Protocol d’Actuació de la Fira de Santa Llúcia 2022. (AJT.DCP 90/2022).-
2.10.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 18290, de 13 de desembre de 2022, sobre aprovació del Protocol d’Actuació per l’Arribada del Carter i de les Carteres Reials 2023. (AJT.DCP 91/2022).-
2.11.- Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 28 de novembre de 2022, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Octubre 2022. (INT.DON 31/2022).-
3. ALCALDIA PRESIDÈNCIA
3.1 Alcaldia Presidència
3.1.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’acord de separació de l’Ajuntament de Manresa del Consorci per a la Gestió Integral d’Aigües de Catalunya. (SGR.ENS 06/2022).-
4. ÀREA DE SERVEIS GENERALS
4.1 Regidoria delegada d’Hisenda
4.1.1.- Prèvia ratificació de la seva inclusió a l’ordre del dia, per no haver estat sotmès a informe de la Comissió Informativa corresponent: Proposta sobre resolució de les al·legacions presentades i aprovació definitiva, si escau, de la modificació de diverses ordenances fiscals per a l’exercici 2023. (AJT.DIC 135/2022).-
4.2 Regidoria delegada de Presidència
4.2.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la pròrroga del contracte del servei de retirada, eliminació i reciclatge de documents procedents d’arxius de gestió de les dependències municipals i de l’Arxiu. (CON.EXE 112/2022).-
4.2.2.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la cessió gratuïta a favor de la Generalitat de Catalunya del ple domini de la finca situada al carrer d’Edison 8 B de Manresa, amb destí a la construcció i posada en funcionament de la nova seu del Parc de Bombers a Manresa. (PAT.CGR 2/2022).-
4.3 Regidoria delegada de Recursos Humans i Govern Obert
4.3.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’adhesió de l’Ajuntament de Manresa a l’Agenda digital dels municipis de Catalunya impulsada pel Consorci Localret. (AJT.DIC 125/2022).-
4.3.2.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la ratificació de l’Acord adoptat per la Mesa Negociadora de l’Ajuntament de Manresa relatiu a l’aprovació dels criteris que han de regir els processos selectius de l’Oferta Pública d’Ocupació 2022 extraordinària d’estabilització. (AJT.DIC 131/2022).-
5. ÀREA DE TERRITORI
5.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de la composició de la Comissió Municipal de Patrimoni Cultural. (AJT.DIC 123/2022).-
5.2 Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat
5.2.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la revisió de preus aplicable al règim tarifari de la concessió administrativa que consisteix en la gestió dels serveis públics per a la construcció i explotació d’un aparcament subterrani a la plaça de la Reforma, la gestió del servei públic d’aparcament en superfície sota temps limitat i la gestió del servei de dipòsit de vehicles situats a la via pública, per a l’exercici 2023. (CON.EXE 127/2022).-
5.2.2.- Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de Manresa, Hospital de Sant Andreu”. (PLA.POU 3/2022).-
5.2.3.- Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de Manresa, PMUt 023 Concòrdia. (PLA.POU 4/2021).-
5.2.4.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la sol·licitud d’una subvenció al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, per a l’execució del projecte anomenat “Renaturalització del riu Cardener a Manresa”. (AJT.DIC 133/2022).-
6. ÀREA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES
6.1 Regidoria delegada d’Acció i Inclusió Social
6.1.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’assignació de la gestió delegada del servei d’ajut a domicili municipal a l’entitat Sant Andreu Salut, Fundació Privada. (AJT.DIC 117/2022).-
6.2 Regidoria delegada de Nova Ciutadania i Cooperació
6.2.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’acceptació de l’acreditació Manresa Ciutat pel Comerç Just, dins del programa Fair Trade Towns International. (OSC.DCI 1/2022).-
6.3 Regidoria delegada d’Ensenyament i Universitats
6.3.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació del contracte de concessió demanial d’uns terrenys per a la construcció i explotació d’un centre docent per a formació universitària, a favor de la Fundació Universitària del Bages. (PAT.EXE 57/2022).-
6.4 Regidoria delegada d’Esports
6.4.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de les tarifes de la concessió d’obra pública que consisteix en la construcció i explotació d’un complex cívic, cultural, esportiu i de serveis de l’Ateneu les Bases, per a l’exercici 2023. (CON.EXE 130/2022).-
6.4.2.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de les tarifes per a l’accés de les persones usuàries del Complex esportiu de les Piscines Municipals Manuel Estiarte Duocastella de Manresa, corresponents a l’exercici 2023. (CON.EXE 131/2022).-
7. ASSUMPTES SOBREVINGUTS.-
II. CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL
8.- Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-
9.- Donar compte de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 53, 54, 56, 57 i 58, dels dies 8, 15, 22 i 29 de novembre i 5 de desembre de 2022, i de l’acta de la sessió amb caràcter públic núm. 50, del 18 d’octubre de 2022.-
10. Donar compte de l’escrit sobre justificació de recepció d’un acord adoptat per l’Ajuntament de Manresa.-
11.- PRECS, PREGUNTES i INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN.-