Territori comença les obres de la passarel·la per a vianants i bicicletes que connectarà el barri de cal Gravat i el polígon de Bufalvent de Manresa

Es tracta d’un projecte reivindicat pel veïnat i pel polígon. L’obra compta amb un pressupost de 650.000 euros i tindrà una durada de vuit mesos. L’Ajuntament de Manresa completarà aquesta actuació amb la prolongació de la vorera del carrer Alvar Aalto, que quedarà connectada a la nova passera. Els treballs tenen un pressupost de 285.000 euros.

 

imagen

El Departament de Territori ha iniciat les obres per a construir una passarel·la per a vianants i ciclistes sobre la C-55 que unirà el barri de Cal Gravat i el polígon de Bufalvent, a Manresa. Aquesta actuació s’emmarca en les polítiques del Govern per a promoure una mobilitat descarbonitzada i activa, així com l’ús de la bicicleta. L’obra compta amb un pressupost de 650.000 euros i tindrà una durada de vuit mesos. Es tracta d’un projecte reivindicat pel barri i pel polígon.

L’estructura tindrà prop de 50 metres de longitud i 3 d’amplada i serà adjacent al viaducte de la carretera BV-1225, que creua la C-55 i que compta amb unes voreres per a vianants reduïdes. La nova passera per a vianants i ciclistes connectarà amb el camí existent que transcorre paral·lel al traçat de la BV-1225 i formarà part de la xarxa pedalable entre Manresa i el Pont de Vilomara.

Tal com ja es va anunciar, l’Ajuntament de Manresa complementarà aquesta actuació amb la prolongació de la vorera del carrer Alvar Aalto per tal de connectar-la amb la nova passarel·la. El pressupost municipal d’aquest 2023 ja contempla una partida per aquests treballs de 285.000 euros i en aquests moments ja s’està redactant el projecte. Les dues obres es coordinaran. D’aquesta manera, la prolongació de la vorera d’Alvar Aalto s’iniciarà quan finalitzin els treballs de la nova passarel·la.

 

Estratègia Catalana de la Bicicleta

Aquesta actuació s’emmarca en les polítiques del Departament per promoure una mobilitat activa i descarbonitzada dins de l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025, que proposa actuacions com garantir la ciclabilitat a totes les àrees urbanes de forma contínua i connectada; promoure una circulació de bicicletes segura, confortable i directa; interconnectar les àrees urbanes i d’activitat econòmica situades a l’entorn dels 10 quilòmetres; i impulsar la intermodalitat bicicleta-transport públic.

 

(*) Peu de foto: Les màquines ja han començat el moviment de terres per a la construcció de la passarel·la

Documents relacionats

  • imagen