Del total d’atencions, hi va haver 10 queixes i 11 consultes, sobre temes relacionats amb educació, urbanisme, serveis bàsics (electricitat), serveis socials, mobilitat, entre altres.
L’equip itinerant de la Síndica de Greuges va visitar Manresa dijous passat, 14 de desembre, per atendre la ciutadania. En aquesta visita va rebre un total de 7 visites presencials i 10 trucades, entre trucades i videotrucades. Les persones ateses al Centre Cultural El Casino, van presentar un total de 10 queixes i van fer 11 consultes.
Les problemàtiques plantejades van ser temes relacionats amb educació, urbanisme, serveis bàsics (electricitat), serveis socials, mobilitat, entre altres. De les 10 queixes presentades, 4 anaven adreçades a l'Ajuntament de Manresa.
En la darrera ocasió que l’equip de la Síndica va visitar Manresa, el 8 d’octubre passat, es van atendre 8 visites i 10 trucades o videotrucades, amb 11 queixes presentades i 7 consultes realitzades.
Aquestes xifres són sempre provisionals pendents de si es generen o no queixes o consultes derivades d'aquestes intervencions i els resultats definitius s'acaben recollint en la memòria anual que elabora la Síndica de Greuges i que es pot consultar sempre a la seva pàgina web https://www.sindic.cat dins l'apartat Informes ens locals.
L’activitat de la Síndica de Greuges a Manresa es fa en virtut del conveni signat entre l’Ajuntament i el Síndic de Greuges l’any 2017 i prorrogat per quatre anys més el 2021, a través del qual aquesta institució es compromet a fer quatre visites l’any per atendre la ciutadania de Manresa, a elaborar un informe anual i a exposar-lo en sessió plenària.
(*) Peu de foto: L'equip de la Síndica de Greuges, Esther Giménez-Salinas, va visitar Manresa la setmana passada