Resolució
Valentí Junyent Torras,alcalde de l’Ajuntament de Manresa, a la vista de l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:
Consideracions legals
1. Article 21 dela Llei7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donadaperla Llei57/2003, de 16 de desembre.
2. Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós dela Llei municipal i de règim local de Catalunya
3. Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
4. Article 10 del Reglament orgànic municipal.
5. Acord del ple de 22 de juny de 2011, que aprova el règim de sessions plenàries.
Resolc:
Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 3, amb caràcter ordinari, per al dia 19 de març de 2015, a les 19 hores, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment queper manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies quaranta-vuit hores més tard.
ORDRE DEL DIA
I. PART DISPOSITIVA
1. APROVACIÓ ACTA ANTERIOR
Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió del Ple núm. 2, que va tenir lloc el dia 19 de febrer de 2015.
2. QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA
2.1 Donar compte dela Resolucióde l’alcalde, núm. 1721, de 17 de febrer de 2015, sobre activació per als dies 28 de febrer i 1 de març de 2015, i en fase d’alerta, del Pla d’actuació municipal per a fires i espectacles i, més concretament, perla Firade l’Aixada.
2.2 Donar compte dela Resolucióde l’alcalde, núm. 1855, de 18 de febrer de 2015, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 3/2015, dins el Pressupost municipal vigent.
2.3 Donar compte dela Resolucióde l’alcalde, núm. 2042, de 3 de març de 2015, sobre delegació al regidor Adam Majó Garriga perquè autoritzi un matrimoni civil el dia 9 de maig de 2015.
2.4 Donar compte dela Resolucióde l’alcalde, núm. 2253, d’11 de març de 2015, de creació dela Taulasobre pobresa energètica a Manresa.
2.5 Donar compte de la no signatura de dos préstecs per a refinançar altres préstecs del Reial decret llei 4/2012 i 8/2013, del fons de finançament per al pagament a proveïdors.
2.6 Donar compte dela Resoluciódel regidor delegat de Governació, núm. 2443, de 12 de març de 2015, sobre creació del mercat de venda no sedentària anomenat “Mercat del Rebost”, ubicat a la plaça dela Fontde les Oques.
2.7 Donar compte dela Resolucióde l’alcalde, núm. 2415, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 4/2015, dins el Pressupost municipal vigent.
3. ÀREA D’ECONOMIA I GOVERNACIÓ
3.1 Regidoria delegada d’Hisenda
3.1.1 Dictamen, sobre aprovació, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 5/2015 dins del Pressupost municipal vigent.
3.1.2 Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la modificació de l’ordenança fiscal núm. 31, reguladora de la taxa per ensenyaments a l’Escola d’Art, de l’ordenança fiscal núm. 32, reguladora de la taxa per ensenyaments al Conservatori de Música de grau professional, i del preu públic núm. 2, per serveis culturals i esportius.
4. ÀREA DE TERRITORI I PAISATGE
4.1 Regidoria delegada d’Urbanisme, Paisatge i Mobilitat
4.1.1 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de la minuta de conveni urbanístic a subscriure sobre la proposta d’ordenació urbanística en l’àmbit del Pont Nou i transacció judicial.
4.1.2 Dictamen sobre aprovació, si escau, d’un reconeixement de crèdit extrajudicial a favor de Gamma d’Arquitectura, SLP, per import de 17.100 €, més IVA, en concepte dels treballs de planejament urbanístic complementaris a la redacció del POUM.
4.1.3 Dictamen sobre aprovació, si escau, del text refós del Pla Especial “Torre Lluvià”.
4.1.4 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del Pla General d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de Manresa
4.2 Regidoria delegada de Medi Ambient i Sostenibilitat
4.2.1 Dictamen sobre aprovació definitiva, si escau, del Mapa de capacitat acústica de Manresa.
4.2.2 Dictamen sobre aprovació, si escau, d’un reconeixement de crèdit extrajudicial a favor de M. Produccions Creatives Montserrat S.L. i de Constructora Auxiliar d’Obra Pública (CAOPSA), SL, per un import de 9.208 i 14.510 € respectivament, més IVA, pels treballs de museïtzació de la planta baixa de la Torre Lluvià.
5. ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES
5.1 Regidoria delegada d’Ensenyament i Universitats
5.1.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de l'autorització a favor de la Universitat Politècnicade Catalunya per al canvi de destí provisional de l'immoble situat a la plaça Bages, núm. 11 i per a l'ampliació del seus usos.
5.2 Regidoria delegada de Cultura
5.2.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, d’un reconeixement de crèdit extrajudicial a favor d’Elèctrica Garriga, SA, per despeses relacionades amb els serveis de gestió tècnica i consergeria dela Salala Plana de l'Om durant el mes de desembre de 2014, per import de 3.324,11€.
5.3 Regidoria delegada de Serveis Socials, Acollida i Cooperació
5.3.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, d’un reconeixement de crèdit extrajudicial a favor de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Manresa, per import de 620 €, per despeses relacionades amb els serveis de l’Oficina d’Intermediació Hipotecària.
6. PROPOSICIONS
6.1 Proposició del Grup Municipal dela CUP per tal que l’Ajuntament de Manresa proposi un acord amb els propietaris del solar de l’antic complex Segre per poder-ne fer un ús provisional com a aparcament.
6.2 Proposició del Grup Municipal d’ERC de suport al Banc d’ADN per a les identificacions dels desapareguts ala GuerraCivil.
6.3 Proposició del Grup Municipal d’ERC per a l’impuls de la incorporació de clàusules socials en la contractació de l’Administració pública local.
6.4 Proposició de Grup Municipal d’ERC de suport a l’esport català.
7. ASSUMPTES SOBREVINGUTS
II. CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL
8. Donar compte de les resolucions dictadesper l’alcalde i els regidors i regidores des de l’anterior donació de compte al ple municipal.
9. Donar compte de les actes dela Junta de Govern Local núm. 8, 9, 11 i 12, que corresponen a les sessions amb caràcter reservat dels dies 10, 17 i 24 de febrer i 3 de març de 2015, i de l’acta núm. 7, amb caràcter públic del dia 3 de febrer de 2015
10. Donar compte de diversos escrits que justifiquen recepció d’acords adoptats pel Ple de l’Ajuntament de Manresa.
11. PRECS, PREGUNTES i INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN
Manresa, 16 de març de 2015