S’estrena la passera que connecta el Pont Vell i l’estació de Renfe

Acabades les obres de prolongació, la passarel·la arriba fins a l’entrada de l’estació, un fet que aporta més seguretat als vianants i fa compatible l’itinerari amb el trànsit de vehicles. Els treballs, que han durat poc més de quatre mesos, han comptat amb un pressupost de 523.265 euros finançats amb fons europeus per a la recuperació de patrimoni històric.

imagen

La passera que uneix el Pont Vell i l’accés principal de l’estació dels ferrocarrils (Rodalies-Renfe) ha entrat avui en funcionament després de quatre mesos d’obres. La passera sobre la llera del riu Cardener compta actualment amb 191 metres de longitud, aporta un itinerari més segur per als vianants que, a més a més, el fa compatible amb el trànsit de vehicles. L’actuació ha comptat amb un pressupost de 523.265 euros finançats pels fons Next Generation en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), adreçat a la recuperació del patrimoni històric per a ús turístic a Manresa, com a destí final del Camí Ignasià.

La part nova de la passera ha entrat aquest matí en servei quan el regidor d'Urbanisme i Mobilitat, Carles Garcia Estany, acompanyat de la regidora de Via Pública i Ciutat Intel·ligent, Mariana Romero Salguero, i el regidor d'Acció Climàtica, Pol Huguet Estrada, han retirat les tanques d'accés a la passarel·la. L'estrena d'aquesta infraestructura ha comptat també amb la presència del regidor d'Indústria, Turisme i Coneixement, Joan Vila Marta.

El tram de passera nova manté les mateixes característiques que el tram fins ara existent, construït el 2015. Consta d’una estructura metàl·lica en voladís per sobre del riu i té una amplada d’1,80 metres destinats al pas de vianants. El paviment està fet de taulons de fusta i compta amb una barana de protecció d’1,10 d’alçada. L’actuació s’ha completat amb la millora dels passos de vianants existents a l’extrem del Pont de la Reforma, la retirada de dues lluminàries penjades del mur que delimita la carretera i la col·locació d’una columna a l’extrem del pont de la Reforma.

Totes aquestes actuacions s’han dut a terme per fer més segurs els itineraris de vianants al costat sud del riu Cardener, que ja no hauran de passar a peu pel mig de l'aparcament de vehicles de l’estació de Renfe, i fer-los compatibles, al mateix temps, amb el trànsit de vehicles en doble sentit de circulació de la carretera C-1411b, que és de titularitat de la Diputació de Barcelona.

Les obres també han permès millorar la connexió del sector de la Seu, la Cova, la Via Sant Ignasi, i altres itineraris de vianants  com la  riera de Rajadell (per accedir a Can Poc-Oli) o en direcció a la Torre Santa Caterina. De fet, a banda de configurar un recorregut de vianants segur, la nova passera es convertirà en un gran mirador sobre la façana monumental de la ciutat i el riu Cardener, amb excel·lents vistes de la basílica de la Seu, la Cova i el Pont Vell.  

 

(*) Peu de foto: la passera forma part del darrer tram del Camí Ignasià.

Documents relacionats

  • imagen
  • imagen
  • imagen
  • imagen
  • imagen