Resolució
Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:
Consideracions legals
- Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.
- Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
- Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
- Article 10 del Reglament orgànic municipal.
- Acord del ple de 4 de juliol de 2023, que aprova el règim de sessions plenàries.
Per tot això, com alcalde president,
Resolc:
Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 8, amb caràcter ordinari, per al dia 19 de setembre de 2024, a les 9.30 h, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard.
ORDRE DEL DIA
I. PART DISPOSITIVA
1. APROVACIÓ ACTA ANTERIOR
1.1.- Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària, núm. 7, del dia 18 de juliol de 2024.-
2. QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA
2.1.- Donar compte de l’informe trimestral de Tresoreria, de 2 d’agost de 2024, sobre la llei 15/2010, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials – 2n trimestre 2024. (TRE.MOR 2024000003).-
2.2.- Donar compte de l’informe trimestral d’Intervenció, de 3 de setembre de 2024, relatiu a les dades d’execució del pressupost corresponent al 2n trimestre de 2024. (INT.DON 2024000025).-
2.3.- Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 3 de setembre de 2024, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Juny 2024. (INT.DON 2024000024).-
2.4.- Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 3 de setembre de 2024, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Juliol 2024. (INT.DON 2024000026).-
2.5.- Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 5 de setembre de 2024, sobre les repercussions en el compliment dels principis d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera en l’acord de delegació de competències en les funcions de recaptació a la Diputació de Barcelona. (INT.DON 2024000028).-
2.6.- Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 6 de setembre de 2024, relatiu al càlcul de l’estabilitat pressupostària relacionat amb l’expedient de modificació de crèdits P32/2024. (INT.DON 2024000027).-
2.7.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 11740, d’11 de juliol de 2024, sobre l’aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T28/2024. (PRE.MOD 2024000028).-
2.8.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 12513, de 23 de juliol de 2024, sobre l’aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T29/2024. (PRE.MOD 2024000029).-
2.9.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde accidental, núm. 13168, d’1 d’agost de 2024, sobre l’aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T30/2024. (PRE.MOD 2024000030).-
2.10.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 14597, de 9 de setembre de 2024, sobre formalització del Pla d’Acció, en relació amb l’informe resum anual de control intern 2023 elaborat per la Intervenció. (AJT.ACC 2024000002).-
2.11.- Donar compte de la Resolució de l’alcaldessa accidental, núm. 13806, de 23 d’agost de 2024, sobre aprovació del Protocol d’Actuació Municipal per emergències per la Festa Major i per la Festa Major Alternativa 2024. (EME.RPP 2024000004).-
2.12.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 14230, de 29 d’agost de 2024, sobre modificació del Protocol d’Actuació Municipal per emergències per la Festa Major i per la Festa Major Alternativa 2024. (EME.RPP 2024000005).-
2.13.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 12486, de 22 de juliol de 2024, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel primer tinent d’alcalde, del 27 de juliol al 6 d’agost de 2024. (SGR.ABS 2024000013).-
2.14.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 13452, de 8 d’agost de 2024, sobre substitució del titular de l’Alcaldia per la segona tinent d’alcalde, del 19 al 25 d’agost de 2024. (SGR.ABS 2024000016).-
2.15.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 14172, de 28 d’agost de 2024, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel primer tinent d’alcalde, des de les 14 h del dia 3 setembre fins al 6 de setembre de 2024. (SGR.ABS 2024000017).-
2.16.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm.11896, de 16 de juliol de 2024, sobre la contractació emergent dels treballs a l’edifici del carrer Era d’en Coma, 6. (CON.EME 2024000011).-
2.17.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm.11897, de 16 de juliol de 2024, sobre la contractació emergent dels treballs a l’habitatge situat al carrer Flors de Maig, núm. 7. (CON.EME 2024000012).-
2.18.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde accidental, núm.13049, de 31 de juliol de 2024, sobre la contractació emergent de diferents treballs a l’edificació situada al carrer Pedregar núm. 16. (CON.EME 2024000013).-
2.19.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde accidental, núm.13166, d’1 d’agost de 2024, sobre la contractació emergent dels treballs a l’edifici del carrer Sant Andreu, núm. 9. (CON.EME 2024000014).-
2.20.- Donar compte de la Resolució de l’alcaldessa accidental, núm. 13777, de 22 d’agost de 2024, sobre la contractació emergent dels treballs a l’edifici situat al carrer Pujada del Castell, núm. 26. (CON.EME 2024000015).-
2.21.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 11699, de 10 de juliol de 2024, sobre personació d'aquesta Administració davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en relació amb el recurs interposat per Postes y Maderas, SA i Pymsaforest, SL, contra la modificació del mapa de capacitat acústica de Manresa, aprovat inicialment per acord del Ple en sessió de 18 de gener de 2024. (PJD. DCA 2024000025).-
3. ALCALDIA
3.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, del Compte General del Pressupost de l’exercici 2023. (INT.CTE 2024000001).-
4. ÀREA DE SERVEIS GENERALS
4.1 Regidoria delegada de Recursos Humans i Govern Obert
4.1.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’expedient de contractació mixta de subministrament i serveis de la renovació del sistema de còpies de seguretat. (CON.EXP 2024000045).-
4.2 Regidoria delegada d’Hisenda
4.2.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la delegació a la Diputació de Barcelona de les funcions de gestió i recaptació dels tributs i altres ingressos de dret públic locals. (AJT.DIC 2024000090).-
4.2.2.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de reconeixements extrajudicials de crèdit a favor de diversos proveïdors. (INT.FIS 2024002622).-
4.2.3.- Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 32/2024, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 2024000032).-
5. ÀREA DE TERRITORI
5.1 Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat
5.1.1.- Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la modificació puntual del POUM en l’àmbit del Pla Parcial dels Comtals. (PLA.POU 2022000002).-
5.1.2.- Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l'Ordenança municipal reguladora de la Zona de Baixes Emissions. (ORD.GEN 2023000005).-
6. ÀREA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL
6.1 Regidoria delegada de Comerç
6.1.1.- Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de les bases específiques reguladores de la concessió de subvencions destinades a fomentar la dinamització econòmica d’empreses comercials i de serveis a la ciutat de Manresa. (SUB.BCO 2024000031).-
7. PROPOSICIONS
7.1.- Proposició del Grup Municipal de Junts per a la millora de l’ensenyament obligatori a Manresa.-
8. ASSUMPTES SOBREVINGUTS.-
II. CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL
9.- Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-
10.- Donar compte de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 34, 36, 37, 38, 39 i 40, dels dies 16, 23 i 30 de juliol, 27 d’agost i 3 i 10 de setembre de 2024, i de l’acta de la sessió amb caràcter públic núm. 35, del dia 16 de juliol de 2024.-
11.- PRECS, PREGUNTES i INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN.-