El cicle MOU- TEatre crea la representació "Error 404 Live not found", una reflexió sobre l’ús de les pantalles

Es tracta d’una teatral de creació col·lectiva. La representació tindrà lloc el dissabte, 8 de novembre, a les 17.30 h a la sala Els Carlins. La entrada és gratuïta i es pot reservar a www.elscarlins.cat

imagen

El dissabte 8 de novembre, el projecte MOU-TEatre. Arts escèniques, inclusió i transformació social torna a l’escenari amb la seva nova creació basada en una reflexió entorn les pantalles. Sota el títol “Error 404 Live not found”, es tracta d’una obra col·lectiva que suma testimonis, vivències i anàlisi per tal d’apropar-nos a un tema que està al dia a dia de tots i totes nosaltres.

Després d’una primera trobada amb testimonis el mes de juny, el procés creatiu va començar el dia 24 de setembre de 2025. En aquest intensiu i intens període de creació guiat per cia. Sargantana, el grup, format per participants de diverses franges d’edat, s’ha endinsat en un intercanvi on han pogut reflexionar de forma profunda al voltant dels efectes que té l’ús de les pantalles. El diàleg ha recollit diferents punts de vista, on no només s’han evidenciat les conseqüències nocives d’aquestes, sinó que també s’han posat en valor els avantatges que les noves tecnologies poden aportar a la nostra quotidianitat. Durant el procés, el grup ha pogut explorar nous llenguatges escènics que, fins ara, no havien entrat en joc d’una forma tan evident dins de cap d’aquests processos creatius.

MOU-TEatre. Arts escèniques, inclusió i transformació social és una iniciativa de les regidories de Cultura i Llengua, Drets Socials, Infància i Joventut i Cooperació de l’Ajuntament de Manresa per tal de fer del teatre una eina que promogui la reflexió sobre la societat actual i un espai creatiu d’intercanvi entre diferents col·lectius. S’entén com un espai de treball conjunt entre diverses regidories per impulsar la reflexió col·lectiva a través de les arts escèniques, ja que  el llenguatge artístic ens pot  acompanyar  per remoure inquietuds i fer de mirall de la societat on vivim.

L‘acte està coorganitzat per Cia. Sargantana, Els Carlins i l’Ajuntament de Manresa i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya. Aquesta activitat forma part de la campanya Ets addicte a la pantalla?, que es va posar en marxa l’any passat amb tot un seguit d’accions per tal de fprçar una reflexió conjunta a la ciutadania de Manresa sobre l’ús de les pantalles perpo especialment el model que exercim com a persones adultes.

Documents relacionats

  • imagen