Aquest matí s’han trobat a la plaça Sant Domènec 240 alumnes del Consell d’Infants de Manresa per acabar de decidir conjuntament els detalls del treball que han fet durant el curs. El Consell s’ha encarregat enguany de triar el tema del proper Campi qui Jugui: “El misteri i la investigació”
Un total de 240 alumnes de Manresa s’han reunit aquest matí a la plaça de Sant Domènec de Manresa per celebrar la última sessió plenària del Consell d’Infants, un òrgan de participació de nens i nenes de 10 a 12 anys que té com a objectiu fer propostes i prendre decisions sobre temes ciutadans relacionats amb ells. Les escoles implicades aquest curs han estat l’Espill, Jeroni de Moragas, Joviat, Muntanya del drac, Renaixença, La Salle i Vedruna Manresa. El nombre total d’alumnes que han format part del Consell aquest curs ha estat de 400.
El Consell ha estat desenvolupant enguany el disseny temàtic del proper Campi qui Jugui, segons la proposta que va rebre de l’Associació Campi qui Jugui. L’associació volia conèixer les preferències dels nens i nenes de 10 a 12 anys sobre l’estructura, temàtica i eixos d’animació del Saló de la Infància i la Joventut de Manresa.
Els escolars han triat el tema “El misteri i la investigació” i aquest matí han presentat els enigmes i els misteris que han escollir perquè siguin la base dels jocs de pistes en el proper Campi qui Jugui.
Els nens representants de cada escola al Consell han lliurat aquestes propostes als responsables de l’Associació Campi qui Jugui, Jordi Santamaria i Iolanda Marín.
Tot seguit, la regidora de Participació Ciutadana, Joventut i Gent Gran, Àuria Caus, s’ha dirigit als participants en la trobada per agrair la feina de les escoles i els mestres, i la participació dels alumnes en el Consell d’Infants. La regidora ha manifestat que el Campi qui Jugui d’enguany serà molt més divertit gràcies a ells.
Un òrgan de participació dels més menuts
El Consell d’Infants de Manresa està format per alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles de la ciutat. Els representants són triats a l’aula i es reuneixen al llarg del curs escolar per tractar temes relacionats amb el municipi. L’objectiu final del Consell és desenvolupar la participació dels nens i nenes com a un procés d’aprenentatge per ser ciutadans actius. Amb aquesta finalitat els escolars treballen una temàtica diferent cada curs que es poden triar de dues maneres: perquè les escullen els propis nens o per encàrrec municipal.
L’any passat es va desenvolupar una proposta municipal arribada des de la gerència del teatre Kursaal, que va demanar al Consell que l’ajudessin a saber quins espectacles teatrals els agradava més als nens i nenes de la seva edat, ja que no hi havia cap estudi sobre aquest tema a Manresa.