El Museu del Barroc de Catalunya celebra el segon aniversari amb música, dansa i una jornada de portes obertes

L’equipament commemora dos anys de trajectòria d’ençà de la seva inauguració el 21 de febrer de 2024. Un espectacle de Berta Sala i l’Esbart Manresà clourà una jornada festiva i gratuïta oberta a tota la ciutadania.

imagen

El Museu del Barroc de Catalunya commemora aquest dissabte, 21 de febrer, el seu segon aniversari d’ençà de la seva inauguració. Per celebrar-ho, i coincidint amb la Festa de la Llum, s’ha preparat una programació especial que convida la ciutadania a gaudir del patrimoni i la cultura en una jornada festiva.

Durant tota la diada de la Llum, de 10 h a 18 h, el Museu del Barroc oferirà portes obertes. Els visitants podran recórrer les sales de la col·lecció permanent, amb prop de dues-centes obres d’art que ofereixen un viatge fascinant per la història, l’art i el paisatge dels segles XVII i XVIII. També es podrà visitar la nova exposició temporal inaugurada aquest dijous 19 de febrer ‘La fotografia al Museu. Compromís per a una col·lecció’, així com el Museu Petit, on es poden veure els Gegants i Nans Vells de Manresa o peces tan representatives com l’Auca de la Llum de Joan Vilanova.

Com a novetat d’enguany, el museu estrenarà el joc ‘El Cas Moreneta’. Aquesta activitat, recomanada per a infants de 5 a 12 anys, els convida a convertir-se en investigadors per resoldre el misteri de la corona robada, amb l’al·licient que els que ho aconsegueixin rebran una recompensa per la seva tasca detectivesca.

L’acte central per cloure la celebració tindrà lloc de 17 h a 18 h amb l’Espectacle d’Aniversari. Es tracta d’una proposta única que combinarà la polifacètica veu de Berta Sala amb el moviment dels ballarins del Cos de Dansa de l’Esbart Manresà (Agrupació Cultural del Bages). Aquesta fusió artística servirà per tancar la diada en un entorn arquitectònic singular. L’esdeveniment tindrà lloc a l’imponent edifici de l’Antic Col·legi Sant Ignasi, seu de l’equipament.

Per tal de fer la visita més agradable i relaxada, el claustre es convertirà durant tot el dia en un espai de repòs amb una foodtruck amb servei de gastronomia, acompanyada d’una zona de taules i cadires on poder fer una pausa en un entorn únic.

Totes les activitats de la jornada són d’accés lliure i gratuït, una iniciativa que referma el compromís del Museu del Barroc de Catalunya per apropar l’art dels segles XVII i XVIII a tota la ciutadania des de Manresa.

Més informació i consulta del programa complet.

Documents relacionats

  • imagen