El consistori manresà se suma a la petició de la Delegació Catalunya Central de l’Associació Catalana per al Parkinson amb l’objectiu de sensibilitzar sobre aquesta malaltia, tant a les persones diagnosticades com a les seves famílies.
Amb motiu del Dia Mundial del Parkinson, l’Ajuntament de Manresa s'uneix a la campanya global de sensibilització sobre aquesta malaltia neurodegenerativa. Aquest dissabte, 11 d’abril, la façana de l'edifici consistorial s'il·luminarà de 20.30 a 22.30 h. Aquesta iniciativa simbolitza el suport de la ciutat a les persones diagnosticades amb Parkinson i a les seves famílies, alhora que destaca el compromís per promoure activitats que millorin la seva qualitat de vida.
La decisió de realitzar aquest acte respon a la petició de la Delegació Catalunya Central de l’Associació Catalana per al Parkinson, demostrant així el ferm compromís del consistori amb les persones afectades per aquesta malaltia.
El Dia Mundial del Parkinson, instituït l'any 1997 per l'Associació Europea de la Malaltia de Parkinson (actualment Parkinson's Europe) juntament amb l'Organització Mundial de la Salut (OMS), busca donar visibilitat a l'impacte d'aquest trastorn en les persones i el seu entorn, a més de promoure el desenvolupament d'estratègies i polítiques públiques per millorar l'atenció a la malaltia. La commemoració coincideix amb l'aniversari de James Parkinson (1755-1824), el metge britànic que va descriure el trastorn per primera vegada.
La malaltia de Parkinson afecta el sistema nerviós central i es manifesta principalment amb símptomes com el tremolor de repòs, rigidesa, lentitud de moviments i inestabilitat postural. Aquests símptomes empitjoren amb el temps, dificultant tasques quotidianes com caminar, parlar o realitzar accions senzilles. Tot i que actualment no existeix una cura definitiva, medicaments i teràpies complementàries com la fisioteràpia, la teràpia ocupacional i del llenguatge poden ajudar a controlar els símptomes.