Comencen a la parada del carrer Guimerà els treballs per instal·lar una pantalla que emetrà imatges i vídeos informatius sobre el servei de bus i d’interès per a la ciutat, a banda de la informació sobre el temps de pas, de parada i avisos del bus
Per tal de millorar la informació a l’usuari del transport públic urbà de Manresa, des del mes de desembre del 2014 s’estan posant en funcionament a diverses parades i punts estratègics de la ciutat uns nous panells d’informació del temps de pas dels autobusos. Aquests panells permeten aportar informació addicional sobre temes relacionats amb el servei, com ara avisos i trasllat o anul·lació de la parada en cas de talls de trànsit.
Aquesta setmana han començat a la parada del carrer Guimerà, que és la parada principal del bus urbà de Manresa, els treballs per instal·lar el nou punt d’informació. Es tracta d’un monitor led de 42 polzades que, a banda de la informació sobre el temps de pas, de parada i avisos sobre el bus urbà, emetrà imatges i vídeos informatius del servei de transport públic, i d’interès de la ciutat.
El panell que hi ha hagut fins ara a la parada del carrer Guimerà s’ha traslladat a la parada de l’Estació de Bus - Pare Clotet.
Es mantenen els panells informatius amb els models antics sobre el temps de pas dels autobusos a les altres dues parades que ja en tenien: Mercat de la Sagrada Famíliai Oleguer Miró (ala Balconada).
Els nous punts d’informació, amb servei per a invidents
L’Ajuntament de Manresa ha instal·lat tres tipus diferents de nous panells informatius, inclosos en la nova concessió de bus urbà de la ciutat.
· Model amb doble pantalla adaptat a la marquesina, de baix consum alimentat amb una placa solar. Aquest model s’ha instal·lat a les parades de la plaça Espanya, Hospital de Sant Joan de Déu, la Parada, Hipermercat (els Trullols), Puigmercadal, Centre Hospitalari (sentit centre ciutat) i Renfe (marquesina).
· Model amb doble pantalla amb suport independent, de baix consum alimentat amb una plaça solar. Aquests panells s’han col·locat a les parades de la plaça Sant Domènec i de Pompeu Fabra, que no disposen de marquesina.
· Monitor de 42 polzades led, connectat a la xarxa elèctrica, que s’han instal·lat a l’interior de l’estació de Renfe, dues pantalles als dos vestíbuls de l’Hospital de Sant Joan de Déu, i a la parada central del carrer Guimerà.
Tots aquests nous punts d’informació a l’usuari disposaran també de servei acústic per a invidents.
Mesures ja aplicades de millora de servei de bus urbà
Aquestes mesures segueixen en la línia de millorar el servei de transport públic urbà de la ciutat.
El dia 1 de desembre del 2014 es va posar en servei la nova parada de les línies L1 - La Balconadai L8 - Perimetral - Estacions a l’Hospital Sant Joan de Déu, i es va millorar la freqüència del servei de la línia 8, passant de 18-20 minuts a 15 minuts en dies laborables lectius.
El dia 17 de desembre es va posar en funcionament una pantalla informativa del temps d’espera de la línia 8 del servei de transport públic urbà de Manresa a l’interior de l’estació de tren de Rodalies - Renfe.
L’alternativa més eficient per anar i tornar de Sant Joan de Déu
El dia 11 de març es van posar en funcionament dues pantalles informatives del temps d’espera de la línia 8 i de la línia 1 del servei de transport públic urbà de Manresa a l’interior de l’Hospital Sant Joan de Déu. També es va iniciar, conjuntament entre l’Ajuntament i Althaia Xarxa Assistencial, una campanya de promoció del bus urbà distribuint targetes T-2 (de dos viatges) i fulletons informatius de la nova parada als ciutadans hospitalitzats al centre.
L’objectiu de la campanya és donar a conèixer el servei de transport públic urbà que s’ofereix a la ciutat de Manresa i es proposa com l’alternativa més còmoda i eficient per a anar i tornar de l’hospital.
En els nous monitors ubicats a l'Hospital Sant Joan de Déu, estació de Renfe i al carrer Guimerà, així com a la resta de monitors de les sales d’espera de consultes externes de l’hospital, s’emet un vídeo promocional del servei de Bus Manresa, amb el mateix objectiu de donar a conèixer el servei i aconseguir que més gent el faci servir per als seus desplaçaments habituals.