L’alcalde ha clos avui la tercera edició dels Diàlegs pel Futur, la jornada de debat que enguany ha girat a l’entorn de la ciutat, la llengua i la cultura en l’era digital
L’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, ha clausurat avui e la tercera edició de la jornada de debat Diàlegs pel Futur, que enguany s’ha dedicat al tema “Sobreviure a Internet. Ciutat, llengua i cultura en la cruïlla digital”. La jornada s’ha portat a terme en el Centre Cultural El Casino.
En el seu parlament, Valentí Junyent ha destacat el fet de que Manresa “està immersa en diversos projectes de smart cities”, que “milloraran la qualitat de vida de les persones”. Però ha volgut destacar que “és molt important no perdre el tracte humà i les relacions”, en aquesta tipologia de ciutat.
Per a l’alcalde, l’evolució de Manresa està seguint els plantejaments de les noves tecnologies, ja que “com a ciutat, tenim l’obligació d’adaptar-nos a l’era digital”. Per això, "l’accés a wi-fi en els espais públics és un projecte que s’està contemplant a curt termini".
Valentí Junyent s'ha referit també al comerç a través de la xarxa, o e-comerce, un dels temes que s’ha debatut a les taules rodones de la jornada, “sense que puguem oblidar el comerç tradicional, que és el pilar fonamental de la nostra economia”.
Diàlegs pel futur és una iniciativa conjunta dela Fundació Universitàriadel Bages, Regió7, l’Ajuntament de Manresa i la Universitat Obertade Catalunya per oferir un espai de reflexió ala Catalunyacentral sobre temes d’actualitat. Durant la jornada, diversos especialistes i professionals han analitzat els reptes que suposa Internet per al comerç local, la indústria cultural i el català.
S’han celebrat tres taules rodones i una introducció, que ha anar a càrrec de Genís Roca, soci president de Roca Salvatella, especialista en estratègia digital i inclós en el rànquing d’espanyols més influents a Internet. Roca ha parlat sobre “La batalla dels bits a la trinxera del comerç local”.
La primera taula rodona s’ha titulat “La ciutat real té futur si el comerç és virtual?”. Hi ha intervingut Alejandro Pérez, project manager i tècnic de xarxes de Gaesco; Xavier Pladellorens, CEO a Deporvillage; Ignasi Llobet, gerent de Supermercats Llobet; Mauro Mas, arquitecte i urbanista, director del POUM de Manresa; i Pere Massanés. Gerent de Viatges Massanés.
El segon diàleg s’ha dit a terme sota el tema “Hi ha lloc per al català entre els gegants digitals?”. Hi ha intervingut Jordi Torras, CEO del grup U-Play, creador de videojocs per a smartphones i consoles i cofundador de Vizz, representació de youtubers; Giorgio, Youtuber amb més d’1,7 milions de subscriptors; Bernat Casanovas, gerent de La Factoria d’Imatges; i Teresa Fèrriz, responsable de nous projectes de la UOC.
La tercera conversa ha anat sobre el tema “Qui pagarà la cultura del clic?”, i ha anat a càrrec de Jaume Ripoll, fundador de Filmin, portal de referència per al cinema independent a Espanya; Titot, líder del grup Brams, escriptor i regidor de la CUP; Antoni Daura, president del Gremi de Llibreters de Catalunya; i Jordi González, gerent dels Multicinemes Bages Centre.
Els diàlegs han estat moderats per Marc Marcè, director de Regió 7.