Resolució
Valentí Junyent Torras, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:
Consideracions legals
1. Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre,
2. Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
3. Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
4. Article 10 del Reglament orgànic municipal.
5. Acord del ple de 30 de juny de 2015, que aprova el règim de sessions plenàries.
Resolc:
Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 10, amb caràcter ordinari, per al dia 23 de juliol de 2015, a les 19 hores, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies quaranta-vuit hores més tard.
ORDRE DEL DIA
I. PART DISPOSITIVA
1. APROVACIÓ ACTA ANTERIOR
Aprovació, si escau, de l’esborrany de les actes núm. 8 i 9, que corresponen a les sessions del Ple de la Corporació dels dies 13 i 30 de juny, respectivament.
2. QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA
2.1 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 4462, de 14 de maig de 2015, sobre activació del “Pla Específic Municipal per a Emergències Fira de l’Ascensió – Expobages”, per als dies 23 i 24 de maig de 2015.
2.2 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 4700, de 21 de maig de 2015, sobre aprovació de la minuta de conveni de cooperació intermunicipal entre l’Ajuntament de Manresa i l’Ajuntament de Santpedor per a la prestació conjunta del servei de taxi en l’àmbit territorial d’aquests municipis.
2.3 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 4636, de 21 de maig de 2015, sobre exercici de funcions de les delegacions conferides al senyor Ramon Bacardit Reguant, pel senyor Josep M. Sala Rovira, del 22 de maig al 13 de juny de 2015.
2.4 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 5722, de 9 de juny de 2015, sobre contractació en règim laboral temporal d’un seguit de persones per realitzar tasques de tècnics esportius dels Casals Esportius Municipals, pel període comprès entre el 22 de juny i el 17 de juliol de 2015.
2.5 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 4458, de 12 de maig de 2015, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 8/2015, dins el Pressupost municipal vigent.
2.6 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 5189, d’1 de juny de 2015, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 11/2015, dins el Pressupost municipal vigent.
2.7 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 5735, de 10 de juny de 2015, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 12/2015, dins el Pressupost municipal vigent.
2.8 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 5863, de 22 de juny de 2015, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 13/2015, dins el Pressupost municipal vigent.
2.9 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 6257, de 8 de juliol de 2015, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 14/2015, dins el Pressupost municipal vigent.
2.10 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 5974, d’1 de juliol de 2015, sobre delegació al regidor Miquel Davins Pey per autoritzar 3 matrimonis civils el dia 4 de juliol de 2015.
2.11 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 6202, de 9 de juliol de 2015, sobre adscripció dels membres corporatius als Grups municipals creats per acord de Ple de 30 de juny de 2015, amb expressió de la seva representació.
2.12 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 6238, de 9 de juliol de 2015, sobre delegació de la Presidència de les Comissions Informatives creades per acord de Ple de 30 de juny de 2015, i adscripció dels membres corporatius a cadascuna d’elles.
2.13 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, de 20 de juliol de 2015, sobre modificació de la Resolució núm. 6238, de 9 de juliol de 2015, pel que fa als representants del Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a la Comissió Informativa d’Hisenda i Governació.
2.14 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 6396, de 17 de juliol de 2015, sobre substitució del titular de l’Alcaldia per la segona tinent d’alcalde els dies 18 i 19 de juliol de 2015.
2.15 Donar compte de l’informe trimestral de Tresoreria, de 2 de juliol de 2015, sobre la Llei 15/2010, de 5 de juliol de modificació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
2.16 Donar compte de la Resolució de l’alcalde sobre renovació de la composició dels Consells de Districte.
2.17 Donar compte de la Resolució de l’alcalde sobre renovació de la composició dels Consells Sectorials de Participació.
3. ALCALDIA
3.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, del Compte General del Pressupost de l’exercici de 2014.
3.2 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la ratificació de la modificació dels estatuts del Consorci per a la Gestió Integral d’Aigües de Catalunya (CONGIAC).
4. ÀREA DE PRESIDÈNCIA
4.1 Regidoria delegada d’Habitatge
4.1.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la redacció d’un nou Pla Local d’Habitatge.
4.1.2 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del “Programa d’Inspecció i Intervenció de l’Ajuntament de Manresa sobre els habitatges desocupats en situació anòmala”.
4.2 Regidoria delegada de Cultura i Turisme
4.2.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la minuta de conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Manresa i l’Obra Apostòlica Camí Ignasià de la Companyia de Jesús per a la promoció de l’acollida de pelegrins del Camí Ignasià a l’antic col·legi de Sant Ignasi de Manresa.
5. ÀREA D’HISENDA I GOVERNACIÓ
5.1 Regidoria delegada d’Hisenda
5.1.1 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de la modificació de l’aplicació pressupostària 23110 48920 – Atenció Social Bàsica, relativa a subvencions nominatives.
5.1.2 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de la modificació de l’aplicació pressupostària 15 4314 48920 - Ordenació, promoció i dinamització comercial, relativa a subvencions nominatives.
5.1.3 Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 15/2015 dins del Pressupost municipal vigent.
5.1.4 Dictamen sobre aprovació, si escau, del desistiment de la sol.licitud d’aplicació dels coeficients dels valors cadastrals per a l’exercici 2016.
5.2 Regidoria delegada de Governació
5.2.1 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de la modificació puntual del Reglament Orgànic Municipal per a la inclusió de la regulació del personal directiu.
5.2.2 Dictamen sobre aprovació, si escau, del nomenament de representants de la Corporació en entitats i organismes que requereixen representació municipal.
5.2.3 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de la Relació de Llocs de Treball per reclassificació a efectes administratius de caràcter econòmic als funcionaris de l’escala bàsica de la Policia Local.
6. ÀREA DE TERRITORI I MILLORA URBANA
6.1 Regidoria delegada de Barris i Acció Comunitària.
6.1.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació dels imports de les subvencions nominatives a atorgar a diverses entitats veïnals, en el marc del Pla de Desenvolupament Comunitari (PDC).
6.2 Regidoria delegada d’Espai Urbà i Entorn Natural
6.2.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la segregació i l’acceptació de la cessió gratuïta, amb condició, d’una porció de finca, de 6.035,42 m2, qualificada com a equipament sanitari assistencial, situada a la zona del Xup de Manresa.
6.2.2 Dictamen sobre aprovació, si escau, d’un reconeixement de crèdit extrajudicial a favor de l’empresa GRUPMAS Constructors SLU, per import de 19.327,91€ (IVA inclòs), per a l’execució de treballs extraordinaris a l’obra de millora de seguretat en la mobilitat als barris.
6.2.3 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del projecte d'urbanització de la Plaça Dr. Simeó Selga i Ubach.
7. ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES
7.1 Regidoria delegada d’Ensenyament i Universitats
7.1.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, d’un reconeixement de crèdit extrajudicial per import de 2000 € a favor d”Amical de Mauthausen y otros campos” per les despeses d’organització d’una estada d’alumnat i professorat d’instituts de Manresa a Mauthausen , els dies 8 a 11 de maig de 2015.
7.2 Regidoria delegada de Cultura i Turisme
7.2.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, d’un reconeixement de crèdit extrajudicial per import de 6500 € a favor de l’Agrupació Cultural del Bages en motiu de l’organització i la realització de la Cavalcada de Reis 2015.
7.2.2 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la designació dels dies festius locals per a l’any 2016.
8. PROPOSICIONS
8.1 Proposició del Grup Municipal de la CUP a favor de la construcció d’un complex per a esports de platja.
8.2 Proposició del Grup Municipal de la CUP per a què l’Ajuntament de Manresa es declari en contra de qualsevol patrocini de la corporació ICL-Iberpotash a la ciutat de Manresa i a la comarca del Bages.
8.3 Proposició del Grup Municipal del PSC sobre celebració d’un mínim de dues sessions anuals dels Consells de Participació.
8.4 Proposició del Grup Municipal del PSC sobre contractació mitjançant concurs d’idees de les futures obres artístiques i/o escultòriques que adquireixi l’Ajuntament de Manresa.
8.5 Proposició del Grup Municpal del PSC sobre planificació i execució d’obres a vials de la Balconada.
8.6 Proposició del Grup Municipal de la CUP per a què l’Ajuntament de Manresa es comprometi a fomentar uns cossos reals per a la publicitat de Manresa.
8.7 Proposició dels Grups Municipals de CiU, ERC i CUP per a a renovació de l’adhesió de l’Ajuntament de Manresa a l’Associació de Municipis per la Independència.
9. ASSUMPTES SOBREVINGUTS
II. CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL
10. Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors/es delegats/des des de l’anterior donació de compte al ple municipal.
11. Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local amb caràcter públic, núm. 20, 27 i 29 que corresponen als dies 14 d’abril i 19 i 26 de maig de 2015; i de les actes núm. 25, 26, 28, 30, 31, 34 i 35 de la Junta de Govern Local, amb caràcter reservat, dels dies 12, 19 i 26 de maig, 2, 9 i 30 de juny i 7 de juliol de 2015, respectivament.
12. Donar compte de diversos escrits que justifiquen recepció d’acords adoptats per l’Ajuntament de Manresa.
13. PRECS, PREGUNTES I INTERPEL.LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN
14. Prendre coneixement de la renúncia al càrrec de regidor de l’Ajuntament de Manresa presentada pel senyor Pere Culell Oliveras.
Manresa, 20 de juliol de 2015