Aquest dimarts els alumnes de 5è. de primària d’ambdues escoles comercialitzaran els productes que han fabricat ells mateixos al llarg del curs en el marc del projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola” impulsat per la Diputació de Barcelona i desenvolupat per l’Ajuntament de Manresa que compta amb el suport tècnic de Valnalón (Ciudad industrial del Valle del Nalón, SAO, Astúries).
Aquest dimarts, 3 de juny, el projecte "Cultura Emprenedora a l’Escola" finalitza el curs amb la participació de les escoles l’Espill i la Salle al Mercat de la Font dels Capellans. Els alumnes de 5è d’ambdós centres educatius muntaran dues parades per vendre els productes que ells mateixos han fabricat durant l’any.
Els joves atendran les parades de 9 del matí a la 1 del migdia i comptaran amb la visita del regidor d’Ensenyament, Antoni Llobet, i la regidora de Promoció Econòmica, Sílvia Gratacós. També hi anirà un representant de la Diputació de Barcelona que farà entrega als estudiants d’un diploma acreditatiu del seu pas pel programa.
“Cultura Emprenedora a l’Escola”, que té com a finalitat desenvolupar els valors, hàbits i capacitats clau per fomentar la cultura emprenedora en el cicle superior de l'educació primària, és un projecte impulsat des de la Diputació de Barcelona i desenvolupat per l’Ajuntament de Manresa que compta amb el suport tècnic de Valnalón (Ciudad industrial del Valle del Nalón, SAO, Astúries).
Crear i organitzar una cooperativa
Amb aquest objectiu els joves desenvolupen un treball real consistent en la creació, organització, gestió i tancament d’una cooperativa de fabricació de productes, que comporta la sol·licitud d’un microcrèdit i la venda en una fira o mercat local.
Posteriorment, els alumnes decideixen a quina entitat destinen un 10% dels possibles beneficis a un projecte de desenvolupament local o internacional, com a bona pràctica de Responsabilitat Social Empresarial (RSE).
Per aquest motiu es treballen aspectes com l'observació i l'exploració, la iniciativa i creativitat, la responsabilitat, la presa de decisions i assumpció de risc, la flexibilitat i la perseverança. També s’ensenya a fer recerca i aprofitar els recursos, a utilitzar la informació i les tecnologies, la cooperació i solidaritat, el coneixement i respecte de l'entorn i el treball col·laboratiu i el treball en equip.
Model de gestió democràtica i participativa
“Cultura emprenedora a l’escola” és una aposta per un model cooperatiu de base perquè aporta un model de gestió democràtica i participativa i reforça un vessant de responsabilitat social. Amb aquest projecte s’intenta també donar resposta a l’actual exigència de millorar els resultats educatius, de reforçar els vincles amb el sistema productiu i d’adquirir un conjunt de capacitats, habilitat i valors per a capacitar les persones en l’impuls dels seus projectes professionals i vitals.
L’activitat promou la utilització d’una metodologia basada en l’aprenentatge significatiu i cooperatiu i el treball en projectes. Així es facilita l’adquisició de competències bàsiques com: l’autonomia i iniciativa personal, aprendre a aprendre, habilitat social i ciutadana, lingüística, matemàtica, tractament de la informació i competència digital, cultural i artística; i en el coneixement i la interacció amb el món físic.