La desena edició del fòrum impulsat per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, Creacció, l’Ajuntament de Vic, el Casino de Vic, El 9 Nou, el Consell Empresarial d’Osona, i la delegació d’Osona de la Cambra de Comerç de Barcelona ha aplegat una seixantena d'assistents.
La directora de Recursos Humans d'Affinity Petcare, Teresa Niubó, ha estat la ponent convidada a la desena edició d’Àgora d’opinió, que s’ha celebrat avui al restaurant de l'Escola d'Hoteleria Joviat de Manresa. En aquesta nova edició, amb una seixantena d'assistents, s’ha parlat de “La transformació digital a l'empresa: el cas d'Affinity Petcare”.
En la benvinguda institucional, l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, ha comentat que "l'Àgora d'opinió és un exemple de cooperació i de la importància de compartir". En la mateixa línia i quan ha presentat aquesta edició, el president de Creacció, Josep Arimany, ha remarcat "la vessant doble de les Àgora d'opinió: fer territori, compartir i teixir complicitats". Per altra banda, els assistents han tingut la possibilitat de fer networking abans de dinar i de participar en el torn de preguntes després de la ponència.
Per la seva part, Niubó ha assenyalat que "per propiciar la transformació digital cal sortir de la zona de comfort" i "totes les empreses s'haurien de posar les piles urgentment, és indiferent per on es comenci".
Al llarg de la ponència, Niubó ha reafirmat que "ens espera un futur encara molt més digital ja que, en tots els àmbits, la digitalització està fent canviar la forma de treballar". L'e-commerce o venda per internet, per exemple, s'ha convertit en un tercer canal per a Affinity Petcare, i actualment està creixent un 300%. Per a Niubó "tenir una visió clara, un mapa de ruta i aconseguir mobilitzar les persones són tres passos essencials en la gestió del canvi". També ha comentat la importància de crear històries per a la marca i la segmentació i la comunicació personalitzada amb els clients. En aquest sentit, ha dit que "personalitzar els missatges és clau per a la fidelització dels clients".
Per altra banda, ha destacat que "el suport de la direcció és fonamental en la transformació digital d'una empresa" i que "per fer el canvi és imprescindible que la gent hi cregui i s'hi impliqui". La ponent ha comentat que creu més en les actituds que en les aptituds per portar a terme els canvis. "Un dels passos de la transformació d'una empresa és la capacitat de poder captar i contractar talent i que aquest sigui la palanca de canvi".
Nascuda a Badalona, Teresa Niubó és llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona, CTI Executive Coach, Màster en Internet Business de l’ISDI i MBA per ESADE Business School. Amb més de 20 anys d’experiència en multinacionals de referència com Sara Lee, General Electric i Digital Equipment Corporation, ha liderat projectes de canvi organitzacional, des de la construcció d’equips d’alt rendiment fins al desenvolupament de líders que promoguin una cultura de col·laboració i transversalitat entre empleats per aconseguir els objectius de negoci. Li apassiona construir organitzacions on els empleats puguin créixer. Li entusiasma aprendre i viure de primera mà l’experiència de la transformació digital en les organitzacions. Actualment és la directora de Recursos Humans d’Affinity Petcare.
Àgora d’opinió és un fòrum de debat que, en format de dinar-conferència, planteja temàtiques relacionades amb el món econòmic i empresarial. Les entitats promotores del projecte són Creacció, l’Ajuntament de Vic, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, el Casino de Vic, EL 9 NOU, el Consell Empresarial d’Osona, i la delegació d’Osona de la Cambra de Comerç de Barcelona. Es tracta d’un format que es va estrenar l’any 2013: en quatre ocasions s’ha fet a Vic, dues a Manresa, dues a Manlleu, i també a Granollers i Olot, amb la idea d’expandir-se per tot el territori d’influència de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.