L'Ajuntament de Manresa ha rebut avui la qualitat de 400.000 euros, provinents de l'u per cent cultural per al patrocini de la restauració de béns culturals, que serviran per finançar les obres de rehabilitació de l'edifici dels antics jutjats de Manresa, conegut també com a palau del Bisbe, que concentrarà tots els departaments de la Generalitat amb representació territorial de Manresa.
La Generalitat de Catalunya ha transferit a l'Ajuntament de Manresa la quantitat de 400.000 euros, corresponents a l'u per cent cultural per al patrocini de la restauració de béns culturals, una quantitat que es destinarà al projecte de rehabilitació de l'edifici dels antics jutjats, que concentrarà les dependències que diversos departaments de la Generalitat tenen a la ciutat.
Segons consta en el conveni signat recentment entre Generalitat i Ajuntament, aquesta quantitat servirà per finançar el Projecte Bàsic i d'Execució, l'Estudi de Seguretat i Salut i també una part del cost de les obres de rehabilitació, la direcció d'obra, el control de qualitat i la coordinació de seguretat i salut. Les obres aniran a càrrec del Centre d’Iniciatives per a la Reinserció (CIRE).
L'octubre passat, l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i el secretari general de la Presidència, Jordi Vilajoana, van signar el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i la Generalitat per a la rehabilitació de l’edifici dels antics jutjats. L’objectiu és que l’edifici, conegut també com a palau del Bisbe, aglutini tots els serveis de l’administració catalana a Manresa, per tal d’optimitzar al màxim l’estructura territorial de l’Administració de la Generalitat i millorar la gestió i la prestació del servei al ciutadà, que podrà fer tots els tràmits en una única seu.
Es tracta d’un conjunt edificat a finals del segle XVII, situat a la Baixada de la Seu, en ple barri antic de Manresa i a mig camí entre l’Ajuntament i la Seu, un tram monumental i històric de la ciutat.
L’edifici acollirà els departaments amb representació territorial a Manresa: la Delegació Territorial del Govern, els Serveis Territorials d’Interior i de Territori i Sostenibilitat, la Regió Sanitària del CatSalut, el Servei Regional de l’Agència de Salut Pública de Catalunya i la Regió Sanitària Central del Servei Català de la Salut. Posteriorment, el Govern aprovarà els acords organitzatius necessaris per procedir a l’adequada posada en funcionament del nou edifici.
Per garantir el compliment de l’acord, es crearà una comissió de seguiment integrada per 3 representants de cada part, i el conveni signat serà vigent fins a l’entrada en vigor de l’edifici com a seu corporativa de l’administració de la Generalitat a Catalunya.
El trasllat es fa a partir dels bons resultats assolits amb el model de gestió integrada que des de l’any 2010 funciona a l’edifici de l’Administració de la Generalitat a Girona i que es traslladarà també a Tortosa, on ja s’està construint la nova seu que concentrarà tots els Serveis Territorials de les Terres de l’Ebre.