El ple municipal d’ahir al vespre va servir per donar llum verd al govern municipal, que compartiran els regidors de Convergència i ERC i que començarà a treballar a partir de l’1 de febrer. En el ple es va donar compte de les resolucions de l‘alcalde sobre nomenaments de tinents d’alcalde i membres de la Junta de Govern local, i també sobre la modificació del règim de delegacions de l’alcalde, que a la pràctica significa determinar les competències i atribucions de cada regidor. També es van aprovar les retribucions i les comissions informatives.
A partir de l’1 de febrer es posarà en marxa el nou govern municipal de l’Ajuntament de Manresa, format per 14 regidors de CDC i ERC. En el ple municipal d’ahir al vespre es va aprovar la configuració de les àrees i regidories del govern i les retribucions dels seus membres.
En primer lloc, es va donar compte de diverses resolucions de l’alcalde, per tal de nomenar els membres de la Junta de Govern Local i tinents d’alcalde. També es va donar compte de la modificació del règim de delegacions de l’alcalde als regidors. Es tracta de la resolució en què es concreten les responsabilitats de cadascun dels 14 regidors de govern.
Posteriorment, es van aprovar també dos dictàmens relacionats amb la configuració del nou govern: el que fa referència a les retribucions dels regidors i el dictamen de creació de les comissions informatives.
El govern municipal passa de tenir 9 membres a tenir-ne 14, dividits en quatre àrees. Al ple d’ahir es van aprovar les responsabilitats de cadascun d’ells. El cartipàs que es va aprovar i que entrarà en vigor l’1 de febrer és el següent:
A) ALCALDE I TINENTS D’ALCALDE
- Alcalde de Manresa: Valentí Junyent
- Primera tinent d’alcalde: Mireia Estefanell
- Segon tinent d’alcalde: Antoni Llobet
- Tercer tinent d’alcalde: Marc Aloy
- Quart tinent d’alcalde: Josep Maria Sala
- Cinquena tinent d’alcalde: Àngels Santolària
- Sisè tinent d’alcalde: Jordi Serracanta
- Setè tinent d’alcalde: Jaume Torras
- Vuitè tinent d’alcalde: Joan Calmet
B) ÀREES I REGIDORIES
1. Àrea de Promoció de la Ciutat
Mireia Estefanell (Presidenta)
-Regidoria de Dinamització Econòmica
-Regidoria de Participació
Joan Calmet (Vicepresident)
-Regidoria de Turisme i Festes
-Regidoria de Barris i Acció Comunitària
Àuria Caus. Regidoria de Comerç i Indústria
Cristina Cruz. Regidoria d’Ocupació
2. Àrea de Drets i Serveis a les Persones
Antoni Llobet (President)
-Regidoria d’Habitatge
-Regidoria d’Ensenyament i Universitats
-Portaveu del govern
Àngels Santolària (Vicepresidenta)
-Regidoria d’Acció Social
-Regidoria de Cooperació
Mercè Rosich
-Regidoria de Cohesió Social
-Regidoria de Salut i Gent Gran
Anna Crespo. Regidoria de Cultura i Joventut
Jordi Serracanta. Regidoria d’Esports
Cristina Cruz. Regidoria de la Dona
3. Àrea d’Hisenda i Governació
Josep Maria Sala (President)
-Regidoria d’Hisenda i Organització
Jaume Torras (Vicepresident)
-Regidoria de Recursos Humans i Transparència
Olga Sánchez. Regidoria de Seguretat Ciutadana
4. Àrea de Territori
Marc Aloy (President)
-Regidoria de Planejament i Projectes Urbans
-Regidoria d’Entorn Natural
Jordi Serracanta (Vicepresident)
-Regidoria de Qualitat Urbana i Serveis
Olga Sánchez. Regidoria de Mobilitat
D’altra banda, al ple d’ahir també es va aprovar, per unanimitat, el dictamen en relació a les retribucions de tots els treballadors de l’Ajuntament de Manresa per al 2016, que s’incrementen en un 1%.
Documents relacionats
Dictamen 2.10Dictamen 3.1
Dictamen 3.3