L’obra reforçarà la connexió entre la ronda de Manresa (C-55) i l’autopista C-16. Els treballs tenen un pressupost de 2,3 milions d’euros i un termini d’execució de 8 mesos, a partir de principi de l’any vinent. L’Ajuntament de Manresa expressa la satisfacció per l’anunci de l’inici d’obres, pel fet que millorarà la seguretat i la mobilitat entre el carrer Viladordis i la ronda de Manresa, i inclourà un recorregut arbrat que unirà Viladordis amb el nucli urbà.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert la licitació de les obres de condicionament de la carretera de Viladordis, a Manresa (Bages), per a millorar la connexió entre la ronda de Manresa (C-55) i l’autopista C-16, així com millorar les connexions locals de viladordis amb la C-55 i el regadiu de Viladordis. Els treballs es liciten per un import de 2,3 milions d’euros i un termini d’execució de 8 mesos i s’adjudicaran el gener vinent, amb la previsió que comencin durant el primer trimestre de 2017.
El projecte consisteix en l’adequació de la carretera de Viladordis, que és un via municipal de Manresa, en el tram que va des de l’enllaç amb la C-55 fins a l’enllaç amb l’autopista C-16, on se situa el nucli de Viladordis. Aquestes obres complementen l’eixamplament de la ronda de Manresa a quatre carrils que s’ha dut a terme recentment i que va incloure la creació d’un nou ramal des de la carretera de Viladordis cap a la ronda de la C-55 en sentit Barcelona.
L’obra que es licita comprèn un tram de 900 metres, en el qual es formarà una calçada de 10 metres d’amplada amb dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres cadascun. En la zona d’enllaç amb la ronda de Manresa, es construiran dues rotondes de 48 metres de diàmetre que milloraran les dues interseccions existents a banda i banda de la ronda, formades per tercers carrils centrals per als girs a l’esquerra. Aquests giratoris afavoriran la seguretat i la fluïdesa del trànsit en aquest entorn tot permetent, també, moviments que actualment no es poden fer.
En un costat de la calçada es crearà una via verda de 2,5 metres d’amplada, separada per una barrera mixta de fusta i acer i una filera d’arbrat i enllumenat. D’aquesta manera, quedarà connectada la trama urbana de Manresa amb el nucli de Viladordis amb un itinerari per a vianants i bicicletes. S’instal·larà un semàfor per garantir el creuament de la via verda en direcció als camins existents al costat nord, en especial la ruta que condueix pel marge del riu Llobregat fins al monestir de Sant Benet de Bages, i que coincideix amb el camí de Sant Jaume.
L’Ajuntament de Manresa ha expressat la seva satisfacció pel fet que la Generalitat dugui a terme aquesta inversió. Segons el regidor de Planejament i Projectes Urbans, Marc Aloy, l’actuació “complementa el desdoblament de la ronda est de Manresa duta a terme el 2015 i permetrà millorar notablement la seguretat de la mobilitat entre el carrer Viladordis i la ronda (C-55). A més a més, les dues noves rotondes permetran fer tots els moviments, alguns dels quals ara no són possibles o es fan a través de girs a l'esquerra”.
El regidor també valora molt positivament que “l'actuació també prevegi realitzar un recorregut per a vianants i bicicletes arbrat que unirà Viladordis amb el nucli urbà, ara inexistent. A més, aquest recorregut permetrà connectar la ciutat, de manera segura i a través d'un passeig agradable, amb la vall del Llobregat, i diversos indrets de l'Anella Verda de la ciutat, molt concorreguts pels manresans”.
Per tot plegat, Marc Aloy agraeix al departament de Territori i Sostenibilitat “el treball conjunt que s'ha fet al llarg de la redacció d'aquest projecte i que ha permès incorporar-hi algunes millores proposades per l’Ajuntament de Manresa”.
Les propostes de millora que va fer l’Ajuntament i que han estat incorporades són les següents:
-Realitzar una vorera a tot el voltant de la rotonda més propera a la ciutat per tal de connectar adequadament el carrer Viladordis amb el camí del Grau i el camí dels Tovots.
-Ordenar adequadament l’espai de vorera de la rotonda de la banda est, entre el voral i el mas el Forn, amb la plantació d’arbrat.
-Garantir una major amplada de la via verda per fins a Viladordis per tal de garantir un ús simultani i més confortable per part de vianants i ciclistes.