Ordre del dia del Ple de l'Ajuntament de Manresa del dia 16 de febrer de 2017

Resolució


Valentí Junyent Torras, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

 

Consideracions legals

  1. Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.
  2. Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei  municipal i de règim local de Catalunya.
  3. Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
  4. Article 10 del Reglament orgànic municipal.
  5. Acord del ple de 30 de juny de 2015, que aprova el règim de sessions plenàries.

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 2, amb caràcter ordinari, per al dia 16 de febrer de 2017, a les 19 hores, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

 

I.          PART DISPOSITIVA

 

1.         APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

 

Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta núm. 1, que correspon a la sessió del Ple del dia 26 de gener de 2017.

 

2.         QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

2.1       Donar compte de la Resolució del regidor delegat de Recursos Humans i Transparència, núm. 384, de 25 de gener de 2017, sobre nomenament, pel procediment de màxima urgència, d’una persona com a Tècnica Superior Psicòloga.

 

2.2       Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 575, de 30 de gener de 2017, sobre adscripció del senyor José Antonio Sierra Grande al Grup Municipal de Democràcia Municipal.

 

2.3       Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 576, de 30 de gener de 2017, sobre adscripció del regidor del Grup Municipal de Democràcia Municipal, senyor José Antonio Sierra Grande, a les Comissions Informatives corresponents.

 

2.4       Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 807, de 3 de febrer de 2017, sobre substitució de l’alcalde titular pel tercer tinent d’alcalde, els dies 4 i 5 de febrer de 2017.

 

2.5       Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 833, de 6 de febrer de 2017, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 2/2017 dins del pressupost municipal vigent.

 

3.         ALCALDIA PRESIDÈNCIA

 

3.1       Dictamen sobre aprovació, si escau, de la designació del regidor del Grup Municipal de Democràcia Municipal, senyor José Antonio Sierra Grande, en entitats i organismes que requereixen representació municipal.

 

4.         ÀREA DE PROMOCIÓ DE LA CIUTAT

 

4.1       Regidoria delegada d’Ocupació

 

4.1.1    Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de les bases reguladores de les Beques per al Projecte Promoció de l’Ocupació a la Indústria local del Bages 2016-2017.

 

5.         ÀREA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES

 

5.1       Regidoria delegada d’Ensenyament i Universitats

 

5.1.1     Dictamen sobre aprovació, si escau, de la desafectació del servei públic d’ensenyament, d’un habitatge per a mestres de centres educatius situat al carrer de la Sèquia, núm. 51, 1r 1a, de Manresa.

 

5.2       Regidoria delegada d’Acció Social i Cooperació

 

5.2.1    Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’ampliació de la relació d’habitatges cedits en ús a la societat municipal Foment de la Rehabilitació Urbana de Manresa, SA, destinats a finalitats de caire social.

 

5.3       Regidoria delegada de Cohesió Social, Gent Gran i Salut.

 

5.3.1    Dictamen sobre aprovació si escau, de l’ordenació d’inici dels treballs d’elaboració del Pla de Salut 2017-2020.

 

5.3.2    Dictamen sobre aprovacio, si escau, de l’adhesió de l’Ajuntament de Manresa al document Estratègia de promoció de la salut i prevenció en el Sistema Nacional de Salut (SNS).

 

6.         ÀREA D’HISENDA I GOVERNACIÓ

 

6.1       Regidoria delegada d’Hisenda i Organització

 

6.1.1    Dictamen sobre aprovació, si escau, de la resolució del recurs de reposició interposat contra l’acord de la Junta de Govern Local de 15 de novembre de 2016, de desestimació de la petició d’ampliació de la concessió administrativa del jardí urbà Manresa-Riu, ubicat al passeig del Riu de Manresa.

6.1.2    Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de l’aplicació pressupostària 241.8.489.20 – Treball als Barris. Subvencions nominatives.

 

6.1.3    Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 1/2017, dins el pressupost municipal vigent.

 

6.2       Regidoria delegada de Recursos Humans i Transparència

 

6.2.1    Dictamen sobre aprovació, si escau, de la resolució de les al·legacions presentades contra l’acord d’aprovació inicial de l’Ordenança d’administració electrònica i transparència de l’Ajuntament de Manresa i aprovació definitiva d’aquesta Ordenança.

 

7.         ÀREA DE TERRITORI

 

7.1       Regidoria delegada de Qualitat Urbana i Serveis

 

7.1.1    Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del Projecte d’obra municipal ordinària anomenat “Renovació de 10 sectors de l’enllumenat públic de la ciutat de Manresa”.

 

8          PROPOSICIONS

 

8.1       Proposició dels Grups Municipals de CDC, ERC, CUP i DM, d’adhesió al Pacte Nacional pel Referèndum.

 

8.2       Proposició de Grup Municipal de C’s sobre l’adhesió de l’Ajuntament de Manresa a l’AMI.

 

8.3       Proposició del Grup Municipal de C’s sobre el cobrament de l’impost de béns immobles (IBI) a les concessionàries d’autopistes.

 

8.4       Proposició del Grup Municipal de la CUP sobre la necessitat d’assessorament de les persones afectades per les clàusules sòl hipotecàries.

 

9.         ASSUMPTES SOBREVINGUTS

 

 

II.         CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL

 

10.       Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores  delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.

 

11.       Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local amb caràcter  reservat núm. 3, 4 i 6, que corresponen als dies 17, 24 i 31 de gener de 2017, i de l’acta de la Junta de Govern Local amb caràcter públic núm. 59, del dia 20 de desembre de 2016.

 

12.       Donar compte d’escrits que justifiquen recepció d’acords adoptats pel Ple de l’Ajuntament de Manresa.

 

 

13.       PRECS, PREGUNTES I INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN