El bus de Manresa farà durant dues setmanes noves proves pilot amb autobusos híbrids

Aquesta setmana es provarà un bus de 12 metres del fabricant IVECO i la setmana vinent es farà una prova amb un bus de la marca VOLVO, un model que actualment fan servir la flota de Transport Metropolitans de Barcelona.

imagen

L’Ajuntament de Manresa ha engegat avui una nova tanda de proves pilot amb autobusos híbrids que tenen com objectiu estudiar les prestacions d’aquests vehicles de cara a valorar la seva incorporació dins la flota d’autobusos de Manresa Bus, servei urbà de transport de viatgers operat per l’empresa Sagalés.

Avui dimecres i demà dijous -11 i 12 de juny- s’ha posat en marxa una prova amb un bus de12 metresdel fabricant IVECO i la setmana vinent –els dies 18, 19 i 20 de juny- es farà una altra prova d’un bus de la marca VOLVO cedit pel Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) dels que ja estan actualment en servei. Aquests busos híbrids realitzaran preferentment els recorreguts de les Línies 1 i 2. 

L’acte de presentació de les noves proves ha anat a càrrec del regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Manresa, Ramon Bacardit; i el gerent de Manresa Bus, Francisco Ledesma.

Bacardit: “La prova realitzada a principis d’any va ser molt positiva”

El regidor Bacardit ha manifestat que a final del mes de gener i principis de febrer d’aquest 2014 ja es va realitzar una prova amb un autobús híbrid del fabricant MAN i “els resultats van ser molt bons i amb una reducció de combustible d’una mitjana del 22%”. Segons el regidor de Bacardit “ara caldrà estudiar els resultats d’aquestes noves proves pilot, però tot fa indicar que gairebé amb tota seguretat de cara a l’any vinent incorporarem dos vehicles amb aquesta tecnologia”.

En el mateix sentit s’ha expressat Francisco Ledesma, el qual ha destacat “la molt bona rebuda que va tenir la prova de mesos enrere entre els  usuaris del servei de transport públic urbà de Manresa”. El gerent de Manresa Bus ha ressaltat “tant els avantatges mediambientals  per a la ciutat  com la important reducció del soroll d’aquests vehicles”.

Un cop fetes les noves proves i amb les dades d’estalvi de combustible real obtingudes, juntament amb altres paràmetres com el cost del vehicle, les emissions de partícules contaminants i acústiques, característiques tècniques i de confort es farà una valoració de la marca del vehicle més adient  per a incorporar-la a la flota del transport urbà de Manresa. Aquests nous vehicles haurien d’entrar en funcionament a finals d’aquest any per substituir els dos vehicles més vells de la flota.  

L’Ajuntament de Manresa segueix així el compromís del Pla de Mobilitat de promocionar la utilització de vehicles ecològics i per tal d’oferir un servei de transport públic de qualitat i sostenible, incorporant les millors tecnologies disponibles, ja sigui per minimitzar el impacte ambiental i millorar la qualitat de l’aire, com per oferir millor servei o mes informació als usuaris.

Rendiment òptim en  trajectes urbans

El sistema de propulsió híbrida ofereix un rendiment òptim en trajectes urbans, ja que aprofita els processos de desacceleració i frenada per recarregar les bateries gràcies a un sistema de frenada regenerativa. Aquests autobusos disposen d'un motor de combustió interna associat a un generador elèctric, que permet la recàrrega de les bateries.

Això suposa que poden circular amb tracció purament elèctrica, amb zero emissions i consum, fins que la càrrega de les bateries cau per sota d’un nivell mínim. A partir d’aquest moment, s’activa el motor de combustió interna que fa de propulsor del vehicle, alhora que fa funcionar el generador elèctric per tornar a carregar les bateries fins al nivell necessari perquè torni a funcionar en mode purament elèctric.

D’aquesta manera s’aconsegueix un estalvi d’energia de l’ordre del 30% i una considerable reducció d’emissions de partícules, òxids de nitrogen i monòxid de carboni, en comparació amb els vehicles dièsel convencionals. El sistema híbrid també té efectes positius en la reducció de contaminació acústica. Segons els assajos coneguts, la reducció de la potencia acústica pot arribar al 50%.

 

Documents relacionats

  • imagen