Resolució
Valentí Junyent Torras, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:
Consideracions legals
- Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.
- Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
- Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
- Article 10 del Reglament orgànic municipal.
- Acord del ple de 30 de juny de 2015, que aprova el règim de sessions plenàries.
Resolc:
Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 3, amb caràcter ordinari, per al dia 16 de març de 2017, a les 19 hores, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard.
ORDRE DEL DIA
I. PART DISPOSITIVA
1. APROVACIÓ ACTA ANTERIOR
Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta núm. 2, que correspon a la sessió del Ple del dia 16 de febrer de 2017.
2. QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA
2.1 Donar compte de la Resolució del regidor delegat de Recursos Humans i Transparència, núm. 1857, de 28 de febrer de 2017, sobre nomenament, pel procediment de màxima urgència, d’una persona com a Tècnica de Grau Mitjà de Gestió Especialitzada.
2.2 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 1789, de 24 de febrer de 2017, sobre aprovació del Protocol d’actuació del Carnestoltes Infantil 2017.
2.3 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 1385, de 14 de febrer de 2017, sobre substitució de l’alcalde titular per la primera tinent d’alcalde en la Presidència de les Juntes de Govern Local, amb caràcter reservat i públic del dia 14 de febrer de 2017.
2.4 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 2217, de 9 de març de 2017, sobre substitució de l’alcalde titular amb motiu d’un acte institucional a Itàlia, pel tercer tinent d’alcalde, el dia 10 de març de 2017.
2.5 Donar compte de l’informe anual de l’interventor, corresponent al 4t trimestre de 2016, per al seguiment del Pla d’Ajust previst al RDL 4/2102, de 24 de febrer.
2.6 Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 1922, de 2 de març de 2017, sobre incoar expedient per a determinar els mèrits o circumstàncies que puguin aconsellar donar la Medalla de la ciutat al Mèrit Cultural a Joan Soler Foyé.
3. ÀREA DE PROMOCIÓ DE LA CIUTAT
3.1 Regidoria delegada de Comerç i Mercats
3.1.1 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de les Bases específiques reguladores de l’atorgament d’ajuts a les associacions de comerciants de Manresa per a l’any 2017.
4. ÀREA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES
4.1 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de les Bases específiques reguladores de l’atorgament de subvencions de l’Àrea de Drets i Serveis a les Persones de l’Ajuntament de Manresa per a l’any 2017.
5. ÀREA D’HISENDA I GOVERNACIÓ
5.1 Regidoria delegada d’Hisenda i Organització
5.1.1 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de la ratificació de la resolució de l’alcalde, de 23 de febrer de 2017, sobre designació de representants municipals al Consell Territorial Consultiu i de Coordinació de Salut Pública a la Catalunya Central.
5.1.2 Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 3/2017, dins el pressupost municipal vigent.
5.1.3 Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la imposició i ordenació de contribucions especials per a les obres del Projecte d’urbanització del carrer Bisbe Ricomà i del Passatge Torre d’en Vinyes, àmbit 2, Passatge Torre d’en Vinyes.
5.1.4 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació del finançament previst en l’aplicació pressupostària 15112.60000 Gestió Urbanística – Inversió en terrenys.
5.2 Regidoria delegada de Recursos Humans i Transparència
5.2.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació puntual de la Relació de llocs de treball del personal funcionari aprovada per acord plenari de 26 de gener de 2017.
6. ÀREA DE TERRITORI
6.1 Regidoria delegada de Planejament i Projectes Urbans
6.1.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la minuta de protocol de col·laboració entre l’Ajuntament de Manresa, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, per a l’estudi d’alternatives d’integració i millora de la línia ferroviària Llobregat – Anoia dels FGC al municipi de Manresa i al Pla de Bages.
6.1.2 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la resolució de les al·legacions presentades per PAU CONCORDIA 2004, SL contra l’acord d’aprovació inicial, el 26 de gener de 2017, del conveni urbanístic a subscriure amb ANIDA OPERACIONES SINGULARES, SA i EIX IMMOBLES, SL, per a la cessió i compensació d’edificabilitat.
7 PROPOSICIONS
7.1 Proposició dels Grups Municipals d’ERC, CDC, CUP, PSC, C’s, DM i del regidor Miquel Davins, per incloure el segon cognom de les persones com a reconeixement a les mares en el nomenclàtor municipal.
7.2 Proposició dels Grups Municipals de CDC, ERC, PSC, C’s, DM i del regidor Miquel Davins, sobre l’envelliment i la dependència.
7.3 Proposició dels Grups Municipals de CDC, ERC, PSC, C’s, DM i del regidor Miquel Davins, de suport i adhesió a la continuïtat de la mineria.
7.4 Proposició del Grup Municipal de la CUP sobre la utilització de gots reciclables en tots els esdeveniments i festes populars organitzades per l’Ajuntament de Manresa.
7.5 Proposició del Grup Municipal de C’s per a la construcció d’un aparcament entre l’Av. Països Catalans i l’Institut Guillem Catà.
8. ASSUMPTES SOBREVINGUTS
II. CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL
9. Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.
10. Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 7, 8, 10 i 11, que corresponen als dies 7, 14, 22 i 28 de febrer de 2017, i de l’acta de la Junta de Govern Local amb caràcter públic núm. 5, del dia 24 de gener de 2017.
11. Donar compte d’escrits que justifiquen recepció d’acords adoptats pel Ple de l’Ajuntament de Manresa.
12. PRECS, PREGUNTES I INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN