El Ple Municipal de febrer va aprovar una proposició en què l’Ajuntament de Manresa es compromet a posar en marxa un servei d’atenció a la ciutadania amb la finalitat d’ajudar a detectar l’existència de clàusules sòl en els préstecs hipotecaris i, si és el cas, a presentar les reclamacions davant les entitats financeres. Personal de l’Oficina d’Atenció Ciutadana s’ha format i ja ofereix aquest servei.
Els ciutadans afectats per les clàusules sòl ja poden rebre l’assessorament de l’Ajuntament de Manresa, tal com es va aprovar al darrer Ple Municipal.
Després que diferents sentències hagin determinat la retroactivitat de la nul·litat de les clàusules, el Govern de Madrid va aprovar el Reial Decret-llei 1/2017 de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules sòl. Aquest reial decret conté un procediment voluntari de reclamació que pot comportar alguna complicació d’interpretació a la ciutadania.
Per aquest motiu, i considerant l’ampli nombre de persones que es poden veure afectades, partint de la proposició aprovada al Ple, des de la Regidoria d’Acció Social s’ha fet formació a personal de les Oficines d’Atenció Ciutadana en temes d’intermediació en deutes relacionats amb l’habitatge, amb la finalitat d’atendre les consultes que es plantegin.
L’objectiu del servei que es posa a disposició de la ciutadania és l’auxili en la interpretació de l’escriptura d’hipoteca i en la preparació de tota la documentació que s’haurà de presentar per formular la reclamació.
Així mateix, des de l’Ajuntament es recorda que l’Oficina d’informació al Consumidor, al Consell Comarcal del Bages, té programada xerrada oberta a la ciutadania el proper dia 23 de març a les 6 de la tarda (Muralla Sant Domènec, 24).