Des que, el 17 de desembre de 2016 es va posar en marxa el nou servei de bus Manresa-Olesa-Barcelona amb l’empresa Hispano Igualadina (Monbus), del qual és titular la Generalitat, l’Ajuntament de Manresa ha dut a terme una tasca d’intermediació, de trasllat de queixes d’usuaris i reunions amb les parts afectades amb l’objectiu d’aconseguir millorar un servei que va començar de manera molt deficient. Actualment, a punt d’entrar en vigor els nous horaris, l’Ajuntament vol manifestar que vetllarà (amb inspeccions puntuals i contacte amb usuaris, etc.) pel bon funcionament del servei i continua demanant que, a banda de resoldre incidències de puntualitat i falta de capacitat, hi hagi més expedicions directes entre Manresa i Barcelona.
L’Ajuntament de Manresa vol manifestar el seu estricte compromís de vetllar pel bon funcionament del servei de bus Manresa-Olesa-Barcelona, com ja ha anat fent des que es va posar en marxa el servei amb el nou concessionari, el desembre passat.
La Generalitat i l'empresa han acordat darrerament una proposta de nous horaris, que es farà pública i entrarà en vigor els propers dies. La proposta ha de resoldre els temes de puntualitat i capacitat del servei. Tot i que no representa una pèrdua d’expedicions ni decrement del servei, aquesta proposta no respon a la majoria de les demandes d’increment de servei i canvis d’horaris proposades pels usuaris i traslladades per l’Ajuntament de Manresa a la Generalitat.
Per tot plegat, l’Ajuntament de Manresa, amb el vistiplau de la Generalitat (titular del servei), deixa clar que vetllarà pel compliment del servei, recopilarà la informació rebuda d’usuaris per diversos canals, farà reunions amb la comissió de representants dels usuaris, etc., per tal d’assegurar la qualitat del servei i traslladar a la Generalitat, com s’ha fet sempre, totes les incidències i queixes que es detectin.
Alhora, l’Ajuntament no deixarà de reclamar a la Generalitat una millora del servei, que el consistori entén que passa perquè hi hagi més expedicions directes entre Manresa i Barcelona, seguint les directrius marcades pels serveis Express.cat, que són línies d’altes prestacions.
El compromís de l’Ajuntament amb el bon funcionament del servei ha estat permanent. Els primers dies, el desembre passat, el servei va ser molt deficient: disfuncions de falta de coneixement de rutes de conductors, avaries repetides de vehicles, incompliment d'horaris i falta de capacitat d'oferta per la demanda de servei a determinades hores, el que provocava gent dreta o que no pogués pujar al bus.
L’Ajuntament de Manresa va rebre moltes queixes, que es van recollir, escoltar i traslladar al titular del servei, exigint que es millorés la situació de forma immediata. Les queixes venien per diferents canals: ciutadans individuals via 010 o Comissió de representants dels usuaris (que s'havien organitzat arran del nombre elevat d'incidències).
Posteriorment, durant el període de Nadal la Generalitat va obrir expedients informatius a l'empresa, i es va millorar les incidències en conductors i avaries, si bé van continuar problemes de mobilitat o falta de capacitat d’expedicions. En aquest moment, l’Ajuntament va propiciar una primera reunió de treball amb la comissió de representants dels usuaris, i després se n’han anat fent més, periòdicament.
Per tal de recollir totes les demandes, es va organitzar a l’Ajuntament de Manresa una primera reunió el 19 de gener amb el titular del servei (Generalitat), ajuntaments afectats (Manresa, Monistrol, Olesa, Abrera) i representats dels usuaris, on es va acordar confeccionar uns nous horaris per millorar la puntualitat i la capacitat del servei.
Després que l'Ajuntament de Manresa i els altres afectats fessin esmenes a dues propostes de nous horaris, ara la Generalitat té a punt els nous horaris, que farà públics els propers dies.