A partir del 3 d’abril, els clients del Mercat de Puigmercadal que realitzin una compra mínima al voltant d’uns 10 euros a les diferents parades tindran una hora d’aparcament gratuït, o bé podran obtenir una targeta T2 per al transport públic municipal. L’Ajuntament de Manresa va assumir a principi d’aquest any la gestió directa del mercat de Puigmercadal i en aquest moment està treballant en la definició de les orientacions de l’equipament, en la línia de convertir-lo en una icona de producte saludable i de proximitat, i en la creació de la marca.
El 2 de gener passat, el mercat de Puigmercadal va iniciar una nova etapa, en què l’Ajuntament en va assumir directament la gestió. La transició s’ha fet sense entrebancs, i l’Ajuntament treballa en diverses línies per tal de revitalitzar el mercat.
Els detalls d’aquesta nova etapa i l’anunci d’algunes de les novetats que s’aniran introduint properament les ha donat a conèixer avui el regidor de Comerç i Mercats de l’Ajuntament de Manresa, Jaume Arnau; que ha estat acompanyat per dos dels representants dels paradistes del mercat, Joan Carles Moreno i Rafael Camero.
Arnau ha presentat una primera iniciativa, que consisteix a oferir una hora d’aparcament gratuït, al pàrquing subterrani de sota el mercat, als clients que facin una compra mínima a l’entorn de 10 euros (import aproximat que encara està pendent de concretar) entre les diferents parades del mercat. Aquest import aproximat de compra mínima podrà ser la suma dels tiquets obtinguts a les parades que s’hagin sumat a la iniciativa, que actualment són pràcticament totes. Una segona opció serà obtenir una targeta T2 (dos viatges) per al bus urbà, també totalment gratuïta. La iniciativa entrarà en vigor el dilluns 3 d’abril.
El regidor de Comerç i Mercats ha assegurat que des de l’assumpció de la gestió el mercat per part del consistori, hi ha hagut una primera fase de “gestió”, en la qual s’ha realitzat la transició de tots els aspectes de funcionament diari, bàsicament temes de caire administratiu, sense afectar el funcionament del mercat. Les gestions amb clients (targeta de fidelització, etc.) s’han mantingut amb continuïtat, i s’han fet algunes adequacions a les oficines i canvis en el servei de neteja.
Un mercat de productes saludables, ecològics i de proximitat
Actualment, Arnau ha avançat que s’està treballant en la definició “del model de mercat que es vol per a la ciutat”. D’entrada, l’objectiu és que Puigmercadal sigui “una icona de producte saludable, ecològic i de proximitat, i com a espai que fomenti l’alimentació sana i el consum responsable”. En aquest sentit, s’estan definint els objectius concret en diversos àmbits i grups de treball, com ara la comissió municipal del Projecte Puigmercadal, que es reuneix setmanalment, o l’assemblea de paradistes (que ja s’ha reunit en dues ocasions). També s’han fet trobades amb els grups municipals. D’altra banda, el mercat forma part d’un Pla pilot de la Diputació de Barcelona, que actualment realitza una diagnosi, i properament també farà propostes per al futur de l’equipament.
Igualment, el regidor de Comerç ha anunciat que s’ha començat a treballar una nova imatge i un pla de comunicació del mercat, que serveixi per transmetre aquests valors i singularitat que es vol atribuir a Puigmercadal. L’objectiu és presentar-la el mes de maig i a partir d’aquí implementar-la i tirar endavant accions de difusió.
Arnau ha assegurat també que “creiem en el projecte del mercat de Puigmercadal” i que estem treballant conjuntament amb la Associació de Concessionaris del Mercat perque sigui un equipament que ofereixi un aspecte diferenciador i amb singularitat per poder competir amb les grans superfícies”.
Al seu torn, Joan Carles Moreno, que gestiona la cafeteria del mercat, i Rafael Camero, de la Cansaladeria Cardener, han coincidit a valorar de forma “positiva” els primers mesos de treball de l’Ajuntament de Manresa en la gestió del mercat destacant “la millora en general, en l’endreça i la neteja dels espais” i principalment “amb la sensació que hi ha un projecte, voluntat d’entesa i idees per tirar endavant el mercat”.