Resolució
Valentí Junyent Torras, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:
Consideracions legals
- Article 21 de la Llei7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei57/2003, de 16 de desembre.
- Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
- Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
- Article 10 del Reglament orgànic municipal.
- Acord del ple de 30 de juny de 2015, que aprova el règim de sessions plenàries.
Resolc:
Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 10, amb caràcter ordinari, per al dia 21 de setembre de 2017, a les 19 hores, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment queper manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard.
ORDRE DEL DIA
I. PART DISPOSITIVA
1. APROVACIÓ ACTA ANTERIOR
Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta núm. 9, que corresponen a la sessió del Ple de la corporació de dia 20 de juliol de de 2017.
2. QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA
2.1 Donar compte de la Resolució del l’alcalde, núm. 6382, de 12 de juliol de 2017,sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 12/2017, dins del Pressupost municipal vigent.
2.2 Donar compte de la Resolució del l’alcalde, núm. 6889, de 31 de juliol de 2017, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 13/2017, dins del Pressupost municipal vigent.
2.3 Donar compte de la Resolució del regidor delegat de Recursos Humans i Transparència, núm. 6781, de 26 de juliol de 2017, sobre nomenament pel procediment de màxima urgència d’una persona com a funcionària interina per realitzar tasques d’auxiliar administrativa.
2.4 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 6894, de 31 de juliol de 2017, sobre declarar emergent la contractació dels treballs d’adequació de la nau situada a la part posterior de l’edifici del carrer de Sant Joan, núm. 45, de Manresa.
2.5 Donar compte de la Resolució de l’alcalde accidental, núm. 7260, de 18 d’agost de 2017, sobre aprovació del Protocol d’actuació de la Festa Major de Manresa 2017.
2.6 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 6552, de 18 de juliol de 2017, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel segon tinent d’alcalde en la Presidència de les Juntes de Govern Local del dia 18 de juliol de 2017, amb caràcter reservat i amb caràcter públic.
2.7 Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 6683, de 21 de juliol de 2017, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel primer tinent d’alcalde els dies 22 i 23 de juliol de 2017.
2.8 Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 6892, de 31 de juliol de 2017, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel primer tinent d’alcalde durant el període comprès entre el 2 i 13 d’agot de 2017, i pel segon tinent d’alcalde durant el període comprès entre el 14 i el 21 d’agost de 2017, ambdós inclosos.
2.9 Donar compte de la Resolució del regidor delegat de Recursos Humans i Transparència, núm. 7559, de 6 de setembre de 2017, sobre contractació en règim laboral temporal i pel procediment de màxima urgència, d’una persona per realitzar tasques de tècnica especialista de la Secció d’Esports.
2.10 Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 7598, de 12 de setembre de 2017, sobre delegació expressa en la regidora M. Mercè Rosich Vilaró perquè autoritzi un matrimoni civil el dia 7 d’octubre de 2017.
2.11 Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 7599, de 12 de setembre de 2017, sobre delegació expressa en el regidor Jordi Masdeu Valverde perquè autoritzi un matrimoni civil el dia 7 d’octubre de 2017.
2.12 Donar compte del Decret d’Alcaldia, de 7 de setembre de 2017, sobre suport al Referèndum convocat per al dia 1 d’octubre de 2017.
2.13 Donar compte del Recurs presentat pel Grup Municipal de Ciutadans (C’s), de data 8 de setembre de 2017, contra el Decret d’Alcaldia de suport al Referèndum convocat per al dia 1 d’octubre de 2017.
3. ALCALDIA - PRESIDÈNCIA
3.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, del Compte General del Pressupost de l’exercici 2016.
3.2 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de les retribucions dels càrrecs electes referents al règim d’assistències a les sessions dels òrgans col·legiats.
3.3 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la revocació d’honors i distincions atorgats durant el règim franquista per l’Ajuntament de Manresa
4. ÀREA DE TERRITORI
4.1 Regidoria delegada d’Urbanisme i Llicències
4.1.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de les correccions al Text refós del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Manresa (POUM), aprovat pel Ple de l’Ajuntament en sessió plenària de 20 de juliol de 2017.
4.1.2 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de les Bases reguladores de la concessió de subvencions per a la preservació i millora dels elements d’interès patrimonial de Manresa, i aprovació de la seva convocatòria per a l’any 2017.
5. ÀREA DE PROMOCIÓ DE LA CIUTAT
5.1 Regidoria delegada d’Ocupació i Emprenedoria
5.1.1 Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de les Bases reguladores de la concessió d’ajuts destinats a fomentar la dinamització econòmica del Centre Històric de Manresa.
6. ÀREA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES
6.1 Regidoria delegada de Cultura i Joventut
6.1.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la designació amb el nom de camí dels Corrals al vial conegut històricament amb aquest nom, al vessant sud del Puig Cardener.
7. ÀREA D’HISENDA I GOVERNACIÓ
7.1 Regidoria delegada d’Hisenda i Organització
7.1.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’estimació del recurs de reposició presentat contra la notificació d’acord d’ordenació i imposició de contribucions especials per a la urbanització del Passatge Burés, entre els carrers Flor de Lis i Mossèn Serapi Ferrer (actualment Passatges Pau Sabater i Manuel Ignasi Vallès), per la finca situada al carrer Flor de Lis 11, 2n.
7.1.2 Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’estimació del recurs de reposició presentat contra la notificació d’acord d’ordenació i imposició de contribucions especials per a la urbanització del Passatge Burés, entre els carrers Flor de Lis i Mossèn Serapi Ferrer (actualment Passatges Pau Sabater i Manuel Ignasi Vallès), per la finca situada al carrer Flor de Lis 17.
7.1.3 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la desestimació del recurs de reposició presentat contra la notificació d’acord d’ordenació i imposició de contribucions especials per a la urbanització del Passatge Burés, entre els carrers Flor de Lis i Mossèn Serapi Ferrer (actualment Passatges Pau Sabater i Manuel Ignasi Vallès), per la finca situada al carrer Flor de Lis 7.
7.1.4 Aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 14/2017, dins el pressupost municipal vigent.
8. PROPOSICIONS
8.1 Proposició del Grup Municipal de Ciutadans (C’s), en defensa dels funcionaris i treballadors públics municipals.
8.2 Proposició del Grup Municipal de Ciutadans (C’s), per a l’estudi de solars en desús.
9. ASSUMPTES SOBREVINGUTS
II. CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL
10. Donar compte de les resolucions dictadesper l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.
11. Donar compte de les actes dela Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 34, 35, 37, 38, 39 i 40, que corresponen a les sessions dels dies 11, 18 i 25 de juliol, 1 i 29 d’agost i 5 de setembre de 2017, i de l’acta dela Junta de Govern Local amb caràcter públic núm. 30, del dia 13 de juny de 2017.
12. PRECS, PREGUNTES I INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN