Una vuitantena de persones es van aplegar ahir a la Sala Gòtica de la Seu de Manresa per conèixer els punts principals del nou Pla Estratègic de Bages Turisme. Durant l'acte, establiments, equipaments i serveis van rebre l’acreditació com a Punts d’Informació Turística (PIT), entre els quals l’Oficina de Turisme de Manresa.
El Pla Estratègic de Bages Turisme és un ambiciós document que recull la visió estratègica, les línies d’actuació i objectius del sector turístic al Bages per als propers anys, amb el Geoparc Mundial UNESCO de la Catalunya Central com a eix vertebrador. El document és fruit d’un treball intens d’agents públics i privats del territori, i de la implicació dels 30 municipis de la comarca, i té per objectiu posar les eines per a la planificació, gestió i promoció del Bages com a destinació sostenible i de qualitat.
A l’acte, a la sala gòtica de la basílica de La Seu, hi van assistir una vuitantena d’operadors turístics, i també Valentí Junyent, alcalde de Manresa i fins fa poc president de Bages Turisme (ara vicepresidents); Miquel Forns, diputat delegat de Turisme de la Diputació de Barcelona; Agustí Comas, president del Consell Comarcal i actual president de Bages Turisme; Josep Canals, conseller de l'Àrea de Turisme del Consell Comarcal i president del Geoparc Mundial UNESCO de la Catalunya Central, i Ignasi Sala, president de Bages Impuls.
Els assistents van poder conèixer tots els detalls entorn del Pla Estratègic de Bages Turisme, redactat pel consultor Joan Manuel Ribera. En relació a les línies estratègiques, el pla destaca el posicionament turístic del Bages aprofitant el relat del mar interior i el segell UNESCO del Geoparc de la Catalunya Central -un reconeixement de rellevància mundial- per esdevenir una destinació atractiva. El Pla Estratègic també neix amb la voluntat de facilitar la creació de productes turístics especialitzats i diversificats orientats a una demanda de qualitat tant nacional com internacional, aprofitant el sistema Geoparc per fomentar-ne la transversalitat, consolidar Bages Turisme com l’ens comarcal públic-privat de referència en la planificació i gestió del turisme, i apostar per les noves tecnologies, el coneixement, la formació i la innovació com a elements clau per a la competitivitat i l'excel·lència del sector turístic al Bages. Per a més informació, podeu consultar la presentació del Pla Estratègic de Bages Turisme clicant aquest enllaç
Lliurament de distintius PIT i Centres Col·laboradors Geoparc
Durant l'acte, es va fer lliurament a 20 establiments, equipaments i serveis de l’acreditació com a nous Punts d’Informació Turística (PIT), mentre que 26 han renovat aquest distintiu. Un d’ells és l’Oficina de Turisme de Manresa. D'altra banda, 23 més han rebut les acreditacions com a Centres Col·laboradors Geoparc, en el marc del compromís per a la sostenibilitat en destinacions Biosphere. En ambdós casos, se'ls va lliurar un plafó informatiu del Geoparc on s'explica la història geològica del mar interior.
El programa PIT, que està coordinat i impulsat a nivell provincial per la Diputació de Barcelona i coordinat i gestionat pel Consell Comarcal del Bages i Bages Turisme al territori, té com a objectiu dotar a equipaments turístics d’informació i coneixements dels atractius i l’oferta turística de la comarca. Per un altre costat, el protocol d'adhesió com a Centre Col·laborador Geoparc -impulsat, coordinat i gestionat pel Consell Comarcal i Bages Turisme- està emmarcat en el compromís per a la sostenibilitat en destinacions Biosphere liderat per la Diputació de Barcelona.
Relleu a la presidència de Bages Turisme
Coincidint amb aquest esdeveniment, també es va informar del relleu a la presidència de Bages Turisme -previst durant la creació de l'ens i que es va fer efectiu fa poques setmanes -, fer un balanç dels dos primers anys de l'ens i analitzar les propostes de futur.
Valentí Junyent, fins ara president de Bages Turisme, va posat en valor la feina realitzada en els darrers anys, un període en el qual s'ha aconseguit que tots els municipis del territori s'adherissin a l'ens i col·laboressin activament en la promoció i difusió de l'activitat turística, tal com ha succeït en l'elaboració del Pla Estratègic. A més, va reiterar que el treball conjunt d'agents públics i privats, entre els quals destaca Bages Impuls, és essencial per al posicionament estratègic de la destinació Bages.
De la seva banda, Agustí Comas, com a nou president de Bages Turisme, va detallar el pla d'acció per als propers anys, com el Pacte Comarcal pel Turisme que inclogui els principals actors del territori i el pla de comunicació previst, que engloba l'elaboració d'un eslògan, una marca i una campanya de comunicació d'acord amb el posicionament estratègic.