Des d'avui i fins al 28 de febrer de 2018 es poden sol·licitar els microcrèdits destinats a afavorir la creació d'empreses a Manresa. Hi ha tres categories, amb microcrèdits destinats específicament a empreses al Centre Històric, a noves empreses; o a accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda.

L'Ajuntament de Manresa ha convocat la 5a edició de la concessió d'ajuts reintegrables o microcrèdits per afavorir la creació d'empreses. El termini de presentació comença avui, 28 de desembre, i acaba el dia 28 de febrer de 2018. La convocatòria inclou tres categories: els microcrèdits destinats a la creació d’empreses dins el Centre Històric de Manresa; els microcrèdits destinats a la creació de noves empreses o a traspassos d’un negoci; i els microcrèdits destinats a l’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda.
Els detalls de cadascuna de les categories són:
A. Microcrèdits destinats a la creació d’empreses dins el Centre Històric de Manresa
Beneficiaris:
-Emprenedors/res que vulguin iniciar un nou projecte empresarial o agafin el traspàs d’un negoci al Centre Històric de Manresa o hagin iniciat l’activitat a partir de l’1 de gener de 2017.
-Empreses ja constituïdes, amb qualsevol forma jurídica, que obrin un nou establiment comercial o de serveis o agafin el traspàs d’un negoci al Centre Històric de Manresa, sempre i quan l’obertura o el traspàs s’hagi realitzat a partir de l’1 de gener de 2017 i el seu volum de facturació anual no superi els 500.000 euros.
S’exclouran els projectes que procedeixin d’un canvi de forma jurídica d’empreses ja existents.
Import dels ajuts:
-En el cas d’emprenedors/res, els ajuts reintegrables poden arribar fins al 75% del pressupost de la inversió i/o despesa necessària i amb un límit màxim de 5.000 euros per a cadascun dels projectes.
-En el cas d’empreses ja constituïdes els ajuts reintegrables poden arribar al 50% del pressupost de la inversió i/o despesa necessària i amb un límit màxim de 5.000,00 euros per a cadascun dels projectes.
B. Microcrèdits destinats a la creació d’empreses a Manresa
Beneficiaris:
-Emprenedors/res que vulguin iniciar un nou projecte un projecte empresarial o agafin el traspàs d’un negoci a Manresa o hagin iniciat l’activitat a partir de l’1 de gener de 2017.
S’entén per emprenedor tota aquella persona o persones físiques que creen, desenvolupen i implanten un projecte empresarial mitjançant qualsevol forma jurídica.
-Empreses ja constituïdes, amb qualsevol forma jurídica, que obrin un nou establiment comercial o de serveis o agafin el traspàs d’un negoci amb centre de treball a Manresa, sempre i quan l’obertura o el traspàs s’hagi realitzat a partir de l’1 de gener de 2017 i el seu volum de facturació anual no superi els 500.000 euros.
S’exclouran els projectes que procedeixin d’un canvi de forma jurídica d’empreses ja existents.
Import dels ajuts:
-En el cas d’emprenedors/es, els ajuts reintegrables poden arribar fins al 75% del pressupost de la inversió i/o despesa necessària i amb un límit màxim de 5.000,00 euros per a cadascun dels projectes.
-En el cas d’empreses ja constituïdes els ajuts reintegrables poden arribar al 50% del pressupost de la inversió i/o despesa necessària i amb un límit màxim de 5.000,00 euros per a cadascun dels projectes.
C. Microcrèdits destinats a l’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda
-Beneficiaris: Poden ser beneficiaris d’aquests ajuts reintegrables els empresaris i empreses ja constituïdes o empreses de nova creació que exerceixin una activitat destinada al comerç, serveis o restauració i que disposin d’un establiment comercial, de serveis o de restauració a Manresa i el seu volum de facturació anual no superi els 500.000 euros.
Import dels ajuts: Els ajuts reintegrables poden arribar al 50% del pressupost de la inversió inicial necessària i amb un límit màxim de 2.000,00 euros per a cadascun dels projectes
La presentació de sol·licituds comença avui, 28 de desembre de 2017 i acaba el 28 de febrer de 2018.
La documentació es pot presentar:
-Telemàticament : a través d'aquest enllaç
-Presencialment: a l'oficina d'atenció al ciutadà (OAC), situada a la Plaça Major núm. 1, en el següent horari d'atenció al públic (de dilluns a dijous de les 8:30 h a les 17:00 h i divendres de 8:30 h a les 14:00 h) o bé en qualsevol altre registre descentralitzat de l’Ajuntament en horari d’atenció: de les 8,30 h a les 13,30 h.
En qualsevol cas, estaran obligades a relacionar-se electrònicament amb l’Administració i per tant hauran de formalitzar la sol·licitud a través de mitjans electrònics les persones següents:
-Les persones jurídiques
-Les entitats sense personalitat jurídica
-Aquelles que exerceixin una actuació professional per la qual es requereixi col·legiació obligatòria.
- Aquelles que representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l’Administració
Més informació a la pàgina sobre Microcrèdits de la web municipal