Infants de diferents edats pinten un mural a la galeria del 1r pis del Casal de les Escodines sobre la idea de ponts

Es tracta d’una proposta educativa que té com a finalitat potenciar la creativitat dels infants i fer-los partícips d’un procés col·lectiu de creació pictòrica, al mateix temps que embelleixen i aprenen a respectar un espai que ells freqüenten habitualment.

imagen

Figures romboïdals de clors verds, grocs, blaus i vermells travessades per unes línies blanques que les connecten i compartimenten, tenyeixen, des d’ara, d’alegria i vitalitat al mur de la galeria del 1r pis del Casal de les Escodines. L’obra parteix de la idea dels “ponts de cultura”, leitmotive de la Capitalitat de la Cultura Catalana 2018.

 

La Mariam Labriga, l’Aaron i la Nerea Gimenez, la Nabila Rakba, l’Isare i la Rihab Amri-El Gharbhoui, i la Fatima El Baghati, alumnes d’entre 8 i 11 anys del grup de reforç escolar d’Invulnerables; i el Sulayman Akhazzan, la Noar Jtait, la Maisae ElKhamal, el Walid Sellami, l’Abdellah i la Mariam Haddouthi, l’Aymane Mojahid, el Youssef Kadri i el Salim Rouam, membres de les classes d’àrab (Associació Cultural Islàmica de Manresa) d’entre 7 i 9 anys, han estat els petis artistes que han omplert de color i fantasia la paret.

 

La realització d’aquest mural es tracta d’una proposta educativa impulsada per la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Manresa que té com a objectiu potenciar la creativitat dels infants a partir de la idea dels “ponts", formar part d'un procés col·lectiu de creació pictòrica mural i embellir i respectar un espai que els menuts freqüenten habitualment, ja que les classes de reforç escolar i d’àrab donen a la galeria del primer pis del Casal.

 

La regidora de Cultura, Anna Crespo, va visitar el Casal de les Escodines on va compartir l’entusiasme dels autors del mural que atenen les classes d’àrab i del seu coordinador l’Abdellah Rahmani, de l’Associació Cultural Islàmica de Manresa,  i va poder felicitar-los per la seva obra.

 

El procés creatiu

 

El procés creatiu s’ha basat en la realització, per part de cada grup, d’un taller previ d’una hora i mitja, els  passats 18 i 19 d’octubre, on els alumnes van realitzar exercicis creatius i van duu a terme converses per tal de reflexionar sobre la idea de pont i d’interacció,  aquests conceptes i  la varietat de formes en què els poden representar.


Amb aquest mural s’ha treballat una de les funcions bàsiques del pont, la connexió entre dues parts, primer traçant línies blanques que es connectaran i creuaran entre si i posteriorment omplint de color els buits i espais entre elles. 

 

El mural s’ha pintat les tardes del 20, 23 i 25 d’octubre. Cada infant ha intervingut en un espai concret, respectant el dels altres companys i  creant així un teixit col·lectiu, ple de colors vibrants:  un pont  de ferro construït a base d'estructures que es creuen.

 

Conducció dels tallers i de la pintura mural

Els tallers previs a la realització del mural, el disseny del mateix i la conducció dels grups, ha anat a càrrec de la il·lustradora santvicentina Montse Bugatell.

 

Montse Bugatell, va cursar estudis de disseny Gràfic a l'escola ESDI de Sabadell, després de treballar com a dissenyadora gràfica en diferents estudis. També va fer el mòdul superior d'Il·lustració a l'Escola d'Art de Manresa, on va descobrir que és en el camp de la il·lustració i l'expressió plàstica, on realment se sent còmoda treballant i on pot transmetre tot aquest món fantàstic i màgic que sempre l'acompanya.

Documents relacionats

  • imagen