El Síndic de Greuges atén un total d'11 visites en el seu desplaçament a Manresa

De les 11 visites, 8 van ser queixes i 4 consultes, totes fetes per persones residents a Manresa i versaven sobre temes relacionats amb consum, serveis socials, medi ambient i urbanisme.

imagen

L’equip del Síndic de Greuges va atendre, ahir al Centre Cultural el Casino, un total d'11 persones residents a Manresa, 8 de les quals van presentar queixes i 4 van fer consultes.

 

Les problemàtiques plantejades van ser, entre d’altres, temes relacionats amb consum (electricitat i aigua),  serveis socials, medi ambient, urbanisme, etc. Dues de les vuit queixes presentades anaven adreçades a l'Ajuntament de Manresa.

 

El Síndic té la funció d'atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l'actuació o la manca d'actuació de les administracions. Vetlla pel bon funcionament de l'Administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. Per tant, actua com a supervisor i col·laborador de l'Administració catalana, amb l'objectiu d'ajudar a millorar-ne el funcionament.

 

També supervisa les empreses privades que presten serveis d'interès públic, com ara la llum, la telefonia, l'aigua, el gas, el servei postal, etc.

 

L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i el Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, van signar un conveni de col·laboració, el 18 d’octubre de l’any passat,  en el qual es van concretar diversos acords entre els quals destaca l’augment de la freqüència de visites de l’equip del Síndic a la capital del Bages, que va passar d’una visita a l’any a, com a mínim, quatre, cadascuna en un districte diferent de la ciutat, i també quan per qüestions d'eficiència es requereixi.

Documents relacionats

  • imagen