Clou amb èxit l’acció nadalenca de la campanya "Aquí productes locals" amb el sorteig d’una panera formada per productes de proximitat

Durant les festes nadalenques, la regidoria d’Entorn Natural de l’Ajuntament de Manresa va impulsar aquesta acció consistent en visitar diversos productors carnis i en sortejar una panera, per a la qual s’han segellat 1.850 butlletes; 1.134 als establiments adherits i les 716 restants als mercats de productors, i que ha sortit guanyador el manresà Carles Gannau. La campanya continuarà demà dimarts amb la difusió dels productes que es consumeixen a cada època de l’any.

imagen

La campanya “Aquí productes locals”  va sorgir el juny de l’any passat per part de la regidoria d’Entorn Natural de l’Ajuntament de Manresa amb l’objectiu d’incentivar el consum de productes locals entre la ciutadania i afavorir el sector agrari local i la conservació del paisatge agroforestal de l’Anella Verda i d’altres punts de la comarca. En el marc d’aquesta campanya, es va realitzar una acció nadalenca consistent a visitar diversos productors carnis i en sortejar una panera formada íntegrament per productes de proximitat i valorada en 50 euros.

 

El balanç d’aquesta acció i del conjunt de la campanya “Aquí productes locals”, així com el sorteig de la panera, s’ha realitzat aquest matí a càrrec del regidor d’Entorn Natural i Participació de l’Ajuntament de Manresa, Pol Huguet. 

 

La primera visita va tenir lloc a l’agrària Ecopallareta, on es produeixen ous i pollastres ecològics de raça penedesenca i que es poden comprar en més de 20 establiments manresans.  La segona va ser a Cal Tatjé, productor de conills i colomins utilitzats en diversos restaurants amb estrella Michelin. Les  dues visites es van realitzar en un sol dia, el diumenge 16 de desembre.

 

D’altra banda, durant les festes nadalenques, els establiments adherits a la campanya “Aquí productes locals” i els mercats agraris de la plaça de les Oques, plaça Major i plaça del mercat Puigmercadal, van segellar un total de 1.850 butlletes; 1.134 als establiments adherits i les 716 restants als mercats de productors, per entrar en el sorteig d’una panera. El regidor d’Entorn Natural de l’Ajuntament de Manresa, Pol Huguet, ha valorat positivament la resposta obtinguda per part de la ciutadania, que “cada vegada més prioritza la compra de productes locals i el comerç de barri”.

 

La cistella inclou un vi negre de l’Oller del Mas, de Manresa; una cervesa Pirata, de Súria; una mel de Cal Meler, de Castellfollit del Boix; olives de Casa Amella, d’Artés; crema de carbassó d’Ecopallareta, de Manresa; Oli Roch del Bages, de Sant Fruitós; espaguetis amb tinta de la moianesa, de Moià; cigronet ecològic de l’Alta Anoia, de Sant Pere Sallavinera; i pèsols negres en conserva de Mar-tret, d’Olesa de Montserrat.  El guanyador, que ha sorgit d’un sorteig dut a terme en la mateixa roda de premsa, ha estat el manresà Carles Gannau. Es tracta de la segona panera que es sorteja en la campanya “Aquí productes locals”, ja que en el marc de la segona Festa del Tomàquet, que va tenir lloc el passat mes de juliol, se’n va sortejar una en la qual es van recollir 370 butlletes.

 

Noves accions per impulsar el comerç de proximitat i de temporada

 

Tenint en compte els bons resultats que ha obtingut la campanya, Huguet ha explicat que des de la regidoria d’Entorn Natural s’inicia una nova acció comunicativa que consisteix a informar a la ciutadania dels productes que es consumeixen a cada època de l’any. Així doncs, a les cartelleres municipals repartides per la ciutat, hi haurà un cartell pels productes d’hivern i tardor, un altre pels de primavera, i un altre pels d’estiu. Aquesta acció té la finalitat de conscienciar la població sobre la temporalitat dels productes agrícoles i els beneficis de comprar-los a l’època corresponent, perquè “són més sans, més gustosos i tenen més propietats que els que estan produïts a grans distàncies o en hivernacles i que han hagut de ser recollits verds per aguantar llargs viatges”, ha afegit el regidor. Aquesta acció de distribució començarà demà dimarts, 15 de gener.

 

Totes les accions de la campanya van encaminades a apropar consumidors i productors i, tot i que el canvi de tendència és lent, ja se’n perceben els primers resultats positius i alguns productors han afirmat que han augmentat les seves vendes.

 

El regidor d’Entorn Natural i Participació, Pol Huguet, ha destacat la importància què els comerciants i clients s’involucrin en aquesta campanya per “incentivar el consum de productes locals perquè comportarà beneficis a nivell ambiental i econòmic”. Per últim, ha afegit que cal seguir treballant amb la voluntat que els diversos comerciants i restauradors es coneguin per “crear una xarxa i seguir conscienciant a la ciutadania”.

 

Actualment, hi ha una quarantena d’establiments adherits a la campanya “Aquí productes locals”, i es poden consultar aquí.

Documents relacionats

  • imagen