El Pla de Màrqueting Turístic de Manresa, elaborat al llarg del 2018 amb el suport de la Diputació de Barcelona i que s'ha presentat al migdia a l'Auditori de la Plana de l'Om, té com objectius principals dotar la ciutat dels equipaments i l’organització necessària per atraure turistes, potenciar l’enfortiment de les empreses del territori, consolidar el posicionament de la ciutat com a destinació turística i potenciar l’atracció de visitants. A la tarda, en el mateix escenari, s'ha presentat també el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya 2018-2022.
El regidor de Turisme de l’Ajuntament de Manresa, Joan Calmet, i el diputat de Turisme de la Diputació, Miquel Samper, han estat els encarregats d’obrir aquest migdia l’acte de presentació del Pla de Màrqueting Turístic de Manresa, que defineix l’estratègia que ha de seguir la ciutat en matèria turística i orienta les accions necessàries per assolir les fites establertes.
Dues representants de l’empresa Expertus, que ha elaborat aquest treball per encàrrec de la Diputació de Barcelona, han exposat els detalls del pla davant d’una vintena d’agents turístics de la Catalunya Central en la sessió que ha tingut lloc a l’Auditori de la Plana de l’Om.
El Pla de Màrqueting Turístic de Manresa, elaborat al llarg del 2018, té com objectius principals dotar la ciutat dels equipaments i sistemes organitzatius necessaris, potenciar l’enfortiment de les empreses del territori, consolidar el posicionament de la ciutat com a destinació de turisme cultural i espiritual i potenciar l’atracció de visitants mitjançant la promoció, comunicació i distribució multicanal. Per tal d’assolir aquests objectius s’han definit estratègies i accions vinculades amb la gestió i elements bàsics de competitivitat, amb els productes, la promoció i el màrqueting, la comunicació i la comercialització.
El diputat de Turisme, Miquel Samper, ha considerat que els atractius patrimonials, arquitectònics, naturals, gastronòmics, enoturístics i de tot tipus que ofereixen Manresa i el seu entorn fan preveure que “en molt poc temps, sigui una molt bona destinació turística en tot allò que tingui a veure amb la natura”. Per això, Samper considera que “val molt la pena que hi posem totes les sinèrgies de les administracions que hi poden col·laborar –Diputació, Generalitat i Ajuntament- i els operadors privats perquè en molt poc temps sigui una destinació interessant”.
Per la seva part, el regidor de Turisme, Joan Calmet, ha manifestat que “essencial” poder disposar d’aquest Pla de Màrqueting Turístic de Manresa perquè per una banda ajuda a ordenar i definir conceptes que potser ja eren coneguts, però alhora “permet posar-nos a treballar amb un full de ruta més definit” perquè “ens permet saber de quins recursos estem mancats i posar-nos a caminar d’una manera més coherent, enfocada i dirigida cap a l’objectiu final”.
Les accions incloses al pla també estan alineades amb les establertes al Pla Director del Projecte Manresa 2022, pel fet que el 500 aniversari de l’estada de Sant Ignasi de Loiola a Manresa representa una gran oportunitat per posicionar la ciutat com una destinació de turisme cultural i espiritual de referència.
Les actuacions previstes donen continuïtat a les tasques realitzades durant els darrers anys per l’Ajuntament de Manresa i la Fundació Turisme i Fires en la seva aposta per impulsar el sector turístic amb el desenvolupament d’un projecte de ciutat per convertir-lo en un important element de dinamització econòmica.
Posteriorment, a dos quarts de sis de la tarda al mateix Auditori de la Plana de l’Om, s’ha presentat el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya 2018-2022, una iniciativa conjunta de la Agència Catalana de Turisme i de les àrees de Turisme de les Diputacions catalanes. Durant l’acte, hi ha intervingut l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent; el diputat Miquel Samper; i el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font.
--> Podeu consultar la presentació completa del Pla de Màrqueting Turístic de Manresa