Sessió per avançar cap a una escola més inclusiva i per treballar contra la segregació escolar, demà a Manresa

La sala d’actes de la FUB acollirà demà dimarts, a les 6 de la tarda, la xerrada “El sistema educatiu inclusiu a Manresa, on som i cap on anem?”, que inclourà una conferència del catedràtic Xavier Bonal i la intervenció de l’inspector del departament d’Educació Albert Ramírez. En el mateix acte, tots els centres de primària i secundària de la ciutat signaran un document per treballar a favor d’una educació diversa i inclusiva i evitar la segregació escolar.


imagen

“El sistema educatiu inclusiu a Manresa, on som i cap on anem?” és el títol de la sessió que tindrà lloc demà, a les 6 de la tarda, a la sala d’actes de la FUB (avinguda Universitària, 4-6). Després de la benvinguda de Mercè Rosich, regidora d’Ensenyament i Universitats, hi haurà la xerrada “Combatre la segregació escolar: de l’amenaça a l’oportunitat”, a càrrec de Xavier Bonal, catedràtic de Sociologia de la UAB i professor a la Universitat d’Amsterdam. A continuació , Albert Ramírez, inspector del departament d’Educació i president de la Comissió de Garanties d’Admissió de Manresa, farà una intervenció titulada “Treball en xarxa de les administracions i la comunitat educativa”. La xerrada és oberta a tothom.

 

En el mateix marc, els directors de les escoles i instituts, tant públics com concertats, de Manresa, signaran un document pel qual es comprometen a treballar per una educació diversa i inclusiva. Es tracta d’una iniciativa de la Comissió d’Estudi per a la situació de la Segregació Escolar a Manresa (CESSEM), constituïda el 2017, conjuntament amb la Comissió de Garanties d’Admissió (CGA) i el Consell Escolar Municipal (CEM) de Manresa. En el document, les direccions dels centres educatius refermen la voluntat de col·laborar per millorar l’actual realitat educativa de Manresa i, en el marc del treball contra la segregació, subscriuen propostes per millorar la distribució equitativa de l’alumnat entre tots els centres públics i concertats de Manresa i estudiar mesures per millorar el model inclusiu i no segregador de cada centre, per a l’atenció a la diversitat.

Documents relacionats

  • imagen