La sortida es farà a partir de les 6 del matí d’aquest dissabte, 25 de maig, des del pàrquing del Congost i es tancarà a les 6.00 del matí del diumenge. Demà, tothom que ho desitgi, podrà conèixer i provar motos als estands instal·lats per les diferents marques a la zona esportiva.
Manresa serà aquest cap de setmana la capital motociclista de Catalunya en acollir la sortida i l’arribada de la Rider 1000, una prova no competitiva de referència en el calendari del motor, organitzada per Moto Club Manresa amb el suport de l’Ajuntament de Manresa, i que enguany celebra la seva setena edició amb la participació de 2.500 amants de les motos de carretera.
La presentació d’aquesta setena edició de la Rider 1000 l’han fet aquest migdia el regidor d’Esports de l’Ajuntament de Manresa, Jordi Serracanta; el president de Moto Club Manresa, Ramon Cirera; i el director de la prova, Pep Requena. Els han acompanyat també David Llobet amb una de les motos que s’exposaran demà i demà passat al Congost, concretament el model Vitpilen 701 de la marca Husqvarna.
Jordi Serracanta ha agraït l’organització l’aposta per Manresa per acollir un esdeveniment com aquest que “té un impacte econòmic, turístic i esportiu molt important per a la ciutat”. El regidor ha subratllat “el paper neuràlgic de la zona esportiva del Congost” que a partir de demà ja rebrà els participants i al públic en general, tant per les verificacions tècniques com per conèixer i provar motos i serveis vinculats món del motor, que seran oferts per estands instal·lats per les marques comercial col·laboradores. El regidor d’Esports ha remarcat el treball conjunt del Moto Club Manresa i Ajuntament a l’hora de fer que “aquest esdeveniment sigui un èxit”.
Pep Requena ha informat que la prova consisteix en recórrer 1.000 quilòmetres, per carreteres catalanes obertes al trànsit. Aquest dissabte, 25 de maig, els participants sortiran de Manresa per completar aquest recorregut. L’objectiu és certificar el pas pels diferents controls assenyalats en el recorregut que enguany són els següents: Manresa, L’Espluga de Francolí, Flix 1, Horta de Sant Joan, Flix 2, Tortosa 1, Cinctorres, Vall d’Alba, Tortosa – 2, Colldejou, Valls i Manresa. Els plànols detallats de l’itinerari es troben a: https://rider1000.com/wp-content/uploads/2018/12/rider1000-itinerari-2019-1000-ce2.pdf.
Aquest és l’itinerari recomanat per la organització, tot i que és lliure el seguir-lo o no, de manera que cada participant podrà escollir la carretera que consideri més adequada a les seves característiques de conducció. També hi haurà, per a qui ho prefereixi, la Rider 700, 500 i la Rider 300, amb recorreguts de 700, 500 i 300 quilòmetres.
El director de la prova ha informat que les dues principals novetats d’aquesta edició ha estat “la introducció per primera vegada la modalitat Rider 700”, per a pilots que volen fer més de 500 quilòmetres i menys de 1.000, així com “un recorregut que primera vegada entra a la zona del Maestrat, al País Valencià”.
L’arrancada començarà a les 6 del matí al Congost
Els participants començaran el trajecte de 6 en 6, cada minut, a partir de les 6 del matí del dissabte, des pàrquing del complex esportiu del Congost, on s’instal·larà la sortida. L’arribada es tancarà a les 6.00 del matí del diumenge al mateix lloc.
En no ser una prova competitiva, no hi haurà classificacions, ni premis. Sí que es lliurarà un pin numerat a cadascun dels participants que tinguin el visat amb tots els control, cosa que certificarà que han completat l’itinerari. També se’ls farà una fotografia i passaran a formar part del Rider1000 Hall on Fame.
Organitzada pel Moto Club Manresa, la prova, pensada més com un repte personal que com una competició, s’ha anat consolidat any rere any, i hi participen motoristes d’arreu del país i de l’estranger.
Durant la prova cada participant ha de calcular, a més dels aliments, begudes i temps de descans, el proveïment de carburant. En cap punt del recorregut hi ha dificultats per trobar estacions de servei per fer benzina durant el dia. Cal tenir en compte que, a la nit, hi ha algunes estacions que tanquen, per la qual cosa es recomana estudiar l’itinerari i assegurar quines benzineres tenen servei les 24 hores. El temps màxim per a realitzar el recorregut està calculat sobre una mitjana inferior als 50 km/h aproximadament. Els participants disposaran d’un temps màxim de 22 hores.
Cal tenir en compte que, a banda dels punts oficials de pas dels participants, hi haurà punts màster-secrets que premiaran als motoristes que passin per allà amb més facilitats per inscriure’s en l’edició de l’any que ve. En aquests moments, la inscripció s’han tanacat en 2.500 persones però les peticions cada any són molt superiors.
Els participants poden utilitzar equips electrònics de navegació GPS. És aconsellable estudiar prèviament la ruta que més s’adapti a les característiques de conducció de cada participant, sobretot es recomana una conducció prudent i adient, és a dir, no córrer però tampoc parar.
200 persones treballaran en l’organització
Ramon Cirera ha manifestat que aquesta edició “és la Rider més manresana” amb la presència de 200 col·laboradors i la presència de més gent de Manresa que mai “ i que fa possible l’organització de la prova, amb el suport de d’altres clubs motoristes que hi col·laboren.
El president de Moto Club Manresa ha valorat de forma molt positiva el brífing celebrat el 13 d’abril passat al Teatre Conservatori que va servir per escalfar motors i “implicar molt més la ciutat de Manresa en la celebració d’aquesta prova” que és la més important d’aquestes característiques que se celebra a l’estat espanyol.