En l’edició d’enguany s’ha celebrat a les escoles Serra i Hunter, Ítaca i l’Espill. El regidor d’Ensenyament i Universitats Antoni Massegú ha participat a l’acte a l’escola l’Espill, acompanyant l’alumnat des del Pont de Ferro, per tal de promoure que els infants vagin a l’escola a peu i de forma autònoma.
Manresa ha celebrat aquest dijous, 24 d’octubre, l’activitat “Camins escolars”, una iniciativa que pretén promoure i facilitar que els nens i les nenes vagin a l’escola a peu i de forma autònoma. Com a estratègia educativa que fomenta l’educació en valors des del respecte, la responsabilitat i la solidaritat, aquesta activitat s’emmarca dins els objectius i les línies d’educació del Pla Educatiu d’Entorn i el programa Educació 360.
Aquest any l’activitat s’ha dut a terme a partir de les 8:40 del matí a les escoles Espill, Ítaca i Serra Húnter. El regidor d’Ensenyament i Universitats, Antoni Massegú hi ha participat a l’escola Espill, on ha acompanyat el trajecte de l’alumnat des del Pont de Ferro fins l’arribada a l’escola situada al carrer de Sant Joan, 51-59.
A l’escola Ítaca el punt de trobada ha estat davant les cases de la Sagrada Família per fer el recorregut fins al centre escolar, situat a la Ctra. del Pont de Vilomara, 131–141. Pel que fa a l’escola Serra i Húnter, la trobada ha estat davant del Casal de les Escodines i els alumnes han anat fins l’escola situada al Passeig de Sant Jordi de la Balconada s/n.
L’alumnat que ha participat d’aquesta activitat, acompanyats per mestres del centre i pares i mares voluntaris, han identificat els camins escolars amb diverses pancartes amb el logotip dels Camins escolars.
El projecte “Camins escolars” és una activitat que se celebra a la ciutat des de fa dos cursos i des de la Comissió de Treball de Camins escolars, s’ha decidit que se celebrarà cada 24 d’octubre (feiner). La Comissió es coordina directament amb les regidories d’Ensenyament i Mobilitat de l’Ajuntament de Manresa.
Es tracta d’un projecte educatiu, transversal, participatiu i de transformació de l’espai públic i els hàbits de mobilitat en el que, d’una banda, es condicionen un conjunt d’itineraris còmodes, agradables i segurs que permeten als infants i a les seves famílies realitzar els trajectes casa-escola en modes ecomovibles i, d’una altra, es desenvolupen un conjunt d’accions pedagògiques i ciutadanes que busquen transformar l’entorn del barri en un espai amable i sensibilitzar i conscienciar implicant a tota la comunitat (infants, pares/mares, mestres, veïns, institucions locals, comerciants, associacions de barri, etc.).