Manresa inaugura el curs universitari 2014 – 2015 amb una xerrada sobre rendiment i educació en valors

L’acte ha estat organitzat pel campus Manresa i la Manresa Solidària, i la conferència ha anat a càrrec de Jordi Nadal, filòleg i fundador de Plataforma Editorial. 

imagen

L’Auditori de la Plana de l’Om ha esta l’escenari, avui dilluns, 20 d’octubre de l’acte inaugural del curs universitari 2014- 2015, organitzat conjuntament pel Campus Manresa i la Manresa Solidària i amb una ponència que posa en valor l’harmonització entre la educació en valors i el rendiment efectiu.

La primera tinent d’alcalde, i delegada de Serveis Soiclals, Acollida, Cooperació i Salut de l’Ajuntament de Manresa, Mercè Rossich, ha obert l’acte explicant que l’acte, s’ha organitzat en conjunt entre Campus Manresa i Manresa Solidària “per rehivindicar la unió entre ensenyament i valors”. En aquest sentit ha dir, que “les universitats fan a les persones competents intel·lectualment, però després també han de ser competents en l’exercici professional i com a persones”.

En el seu torn de paraula, Jordi Nadal, fundador i editor de Plataforma Editorial, que enguany celebra 25 anys, ha pronunciat la conferència “Lideratge efectiu, lideratge afectiu. Quan els industrials s’acosten als poetes”.

Nadal, amb to informal, i moltes cites literàries, ha parlat durant una hora de valors, estima i murs. Ha començat reivindicant, a partir de l’exemple personal, que l’exercici professional no està barallat amb el compromís per millorar l’entorn. En aquest sentit ha dit, “Els principis només són principis si costen diners, si costen esforç, sinó, no serveixen per res: dir frases maques no serveix de res”- i ha explicat amb xifres els valors de la seva empresa: l’editorial entrega el 0,7% de les vendes de les obres de la col·lecció Testimonis i Plataforma Neo a projectes de diferents ONG, ha apadrinat una escola, i compensar la petjada ecològica plantant un bosc, en col·laboració amb la Fundació +Arbres.

També ha transcendit de l’exemple empresarial per explicar que posa en pràctica els seus valors cada dia, en la seva vida personal, “perquè els valors tenen a veure amb les accions concretes. Jo sento vergonya del meu benestar i em fa sentir molt responsable”.

Pel que fa a l’educació ha posat de manifest la importància que suposa l’ensenyament per a continents com Llatinoamerica “on si demanes a un pare què vol pel seu fill, és que rebi educació, que estudiï, no que vagi a Operacion Triunfo - i ha seguit- aquí hi ha massa benestar, no valorem el que tenim i sento vergonya quan algú em diu que aquest any ha fet unes vacances de pobre perquè només ha anat a Berlin i a Menorca”.

Han assistit a l’acte, també, el director general de Centres Públics de la Generalitat de Catalunya i tinent d’alcalde delegat d’Ensenyament i Universitats de l’Ajuntament de Manresa, Antoni Llobet, així com representants dels centres universitaris que hi ha a Manresa: la FUB, la UPC i la UOC.

Jordi Nadal i Plataforma Editorial

El ponent, Jordi Nadal, que ha treballat a diferents editorials com Vicens Vives, Herder, Cercle de lectors, Grup Plaza & Janés o Edicions Paidos, va fundar Plataforma Editorial, una editorial independent que “publica llibres que vinguin de gust llegir”, tal com explica ell mateix. La finalitat és ajudar a descobrir tant obres com autors “amb talent, generosos al compartir allò que saben i capaços de fer-nos emocionar”. És una “empresa amb valors, editem llibres amb valors, que entretinguin però que facin pensar.

Jordi Nadal, nascut a Lliçà de Munt i llicenciat en filologia germànica, va completar els seus estudis amb un curs d’edició professional a la Universitat de Stanford. És un reconegut conferenciant i professor de diferents postgraus sobre tècniques editorials. Defensor apassionat de la comunicació escrita o oral, ha publicat diferents obres com a escriptor, convençut del poder de la paraula per donar sentit a la vida. Amb les seves aportacions, Jordi Nada l vol promoure reflexions que ajudin a cada persona a trobar les seves pròpies respostes. 

Documents relacionats

  • imagen