Durant els mesos de juliol i agost han incrementat les visites de turistes de proximitat, principalment de Barcelona ciutat i altres comarques de Catalunya.
En una temporada d'estiu marcada per una dràstica davallada del turisme internacional, la ciutat de Manresa ha augmentat les xifres de turisme de proximitat respecte a l'any passat, especialment els visitants de Barcelona ciutat, en un 9,5%, i els d'altres poblacions de Catalunya en un 4,21%. Mentre que l'any passat, el turisme de proximitat representava un 16% aproximadament (durant els mesos de juliol i agost), enguany suposa el 28%. Això, en detriment del turisme internacional, que s'ha vist reduït al 85% respecte a l'any passat, passant de tenir un pes del 20% a només el 4% enguany, ja que sí que s'ha rebut la visita d'alguns visitants individuals del sud de França. L'afluència del mercat espanyol també s'ha vist reduïda al 65%. En xifres generals, l'impacte de visitants a la ciutat ha estat d'una reducció del 22,52% en total.
Davant la situació generada per la pandèmia, la Fundació Turisme i Fires de Manresa ha reestructurat i adaptat el Pla de Màrqueting, creant i oferint noves propostes adreçades al turisme de proximitat, i potenciant les col·laboracions amb el sector privat, així com posant en marxa la campanya de promoció "Manresa Torna a Bategar". La creació de nous productes totalment adaptats als protocols de seguretats, més la difusió duta a terme, també amb el suport de l'Agència Catalana de turisme i la Diputació de Barcelona, han fet que Manresa pugui tancar l'estiu amb bones xifres. De fet, totes les propostes que s'han anat programant han penjat el cartell d'entrades exhaurides. La proposta estrella de l'estiu han estat els "Vespres a la Lluvià", amb més de 650 persones i una gran resposta per part dels assistents i que es convertirà amb una proposta de continuïtat. Altres productes com la Caminada nocturna des de Montserrat a Manresa o el taller de mindfulness "Inspira i Inspira't" han esgotat totes les places disponibles. La darrera novetat, que va començar el 28 d'agost, són els "Esmorzars modernistes" i també donat l'èxit, s'han programat sessions durant tot el setembre i els dos primers divendres d'octubre.
Pel que fa a resultats de màrqueting digital, la pàgina web de turisme ha augmentat un 35% les visites el mes de juliol i un 48% durant l'agost, sent els continguts més visitats les noves activitats i la venda d'entrades. Les xarxes socials de Manresa Turisme, també han crescut en seguidors i en abast de les publicacions, per exemple, el post a Facebook sobre els Vespres a la Lluvià va arribar a més de 1800 persones i va generar més d'un centenar de reaccions.
Actualment, s'està treballant ja en noves propostes per a la tardor, també adreçades al mercat de proximitat, i en altres accions promocionals i comercials de caràcter inspiracional.