L’Ajuntament de Manresa organitza tallers als instituts per sensibilitzar sobre les conseqüències de l’incivisme

S’han programat deu sessions de la dinàmica de grup “Game Over Incivisme Fora de Joc!”, adreçada a alumnat de 4rt d’ESO. La sessió d’ahir al Lacetània va comptar amb l’assistència del regidor d’Ensenyament i Universitat, Josep Gili Prat.

 

imagen

L’Ajuntament de Manresa, dins el programa de Civisme, ha posat en marxa una nova edició dels tallers de dinàmica de grup “Game Over Incivisme Fora de Joc!”, una activitat adreçada a l’alumnat de 4rt d’ESO que té l’objectiu  de sensibilitzar els i les joves sobre els conflictes que provoquen les conductes incíviques.

 

Enguany s’han programat un total de deu sessions als instituts Lacetània i Lluís de Peguera. L’activitat és gratuïta  i es fa dins  l’aula respectant els grups bombolla. Un d’aquests tallers es va celebrar ahir al Lacetània, amb l’assistència del regidor d’Ensenyament i Universitat de l’Ajuntament de Manresa, Josep Gili Prat.

  

Durant una hora, l’alumnat desenvolupa un joc de rol que representa una nit de festa. Al taller es reflexiona també sobre les mesures que cal prendre en temps de Covid. En aquest  role-playing intervenen diferents personatges com executors i afectats de les accions incíviques juntament amb membres dels cossos de seguretat, cos d’emergències sanitàries i representants municipals.

Els joves experimenten quines són les conductes incíviques i quines conseqüències tenen dins el marc de la convivència en els espais públics de la ciutat, i d’altra banda, també empatitzen amb els afectats de les accions. Al final s’estableix un debat i es busquen solucions a les accions incíviques que han anat sorgint.

 

Objectius de “Game Over”

La dinàmica “Game over” té com a objectius principals sensibilitzar sobre les conseqüències de les accions incíviques per fomentar els processos de corresponsabilització entre els joves, reflexionar sobre els conflictes que generen les actituds incíviques, fomentar el sentiment de l’espai públic com un bé comú que cal preservar i compartir respectuosament i empatitzar amb tots els agents implicats en els actes de la dinàmica. 

Aquest curs també un dels objectius és conèixer quines mesures prenen els adolescents i què en pensem de la pandèmia de la Covid-19.

 

Documents relacionats

  • imagen