L’informe del Síndic del 2013 considera el consistori manresà una de les entitats locals de Catalunya que atén amb més diligència les peticions plantejades per aquesta institució que vetlla per la defensa dels drets fonamentals i de les llibertats públiques dels ciutadans.
L’Ajuntament de Manresa és una de les entitats locals de Catalunya que respon amb més diligència als requeriments del Síndic de Greuges. Aquesta és una de les principals conclusions de l’informe de l’any 2013 que ha elaborat aquesta institució que supervisa l’actuació de les administracions públiques catalanes i del personal que en depèn o que està vinculat a un servei públic.
Les dades de l’informe remarquen el baix nombre de dies emprats pel consistori manresà en la tramitació per donar respostes als requeriments plantejats pel Síndic –51,8 dies de mitjana- una dada que millora les dades de l’any 2012, que era de 53 dies de mitjana.
L’informe anual del Síndic conclou que durant l’any passat el nombre total de queixes i consultes de persones residents a Manresa havia estat de 295 (204 queixes i 91 consultes), una xifra que se situa en la mitjana de queixes de d’altres ajuntaments amb una xifra d’habitants similars a la capital del Bages.
Del total d’actuacions esmentades, un 70% corresponen a requeriments relacionats amb òrgans de l’administració dela Generalitati el 18% eren responsabilitat de l’Ajuntament de Manresa. El 12% per cent restant depenien de d’altres administracions. Pel que a les matèries objecte de les actuacions tramitades, la majoria es van concentrar en temes de polítiques socials (151), d’administració pública i tributs (65) i de consum (32).
L’informe anual del Síndic forma part del conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Manresa signat el 9 de novembre de 2011 i que responia a la voluntat de facilitar i promoure l’accés dels manresans i manresanes a aquest òrgan que vetlla per la defensa dels drets fonamentals i de les llibertats públiques dels ciutadans.