- L’acte per descobrir la faceta més educativa de l’exdiputada de la CUP, que va començar la seva vida professional com a mestra, queda cancel·lat per motius aliens a l’organització
- El cicle continuarà amb les altres propostes de la darrera setmana, com ara una taula rodona amb experts i una conferència sobre la neurociència educativa a càrrec del biòleg David Bueno
La conversa amb la mestra, activista social i exdiputada de la CUP Gabriela Serra Frediani, prevista en el cicle Cosmògraf, se suspèn per motius aliens a l’organització. Sota el lema Mestra, dona, política, l’acte s’havia de celebrar el dimecres a les 7 de la tarda a l’Espai Plana de l’Om de Manresa, amb la col·laboració de la periodista de la Catalunya Central Estefania Escolà. Malgrat la cancel·lació d’aquesta activitat, el certamen continuarà amb les altres propostes de la darrera setmana de programació.
Què és educar avui? Com i a qui educar? (23 de novembre, 19h, Espai Plana de l’Om) és el títol de la taula rodona que avui es durà a terme amb especialistes de diferents àmbits. El pedagog, periodista i sociòleg Jaume Carbonell i la directora de recerca de la Fundació Jaume Bofill, Mònica Nadal, exposaran les seves tesis sobre com conceben l’educació, tenint en compte les noves necessitats que ha generat la pandèmia. L’encarregada de conduir la conversa serà la vicepresidenta de la Societat Catalana de Filosofia i professora de filosofia a la Catalunya Central, Mercè García.
L’acte que clourà el cicle aportarà una mirada des de la neurociència educativa. Què vol dir ‘pensar’? (25 de novembre, 19h, Espai Plana de l’Om) és l’activitat que comptarà amb la participació de David Bueno, doctor en biologia, director de la Càtedra de Neuroeducació UB-EDU1st i professor i investigador a la Secció de Genètica Biomèdica, Evolutiva i del Desenvolupament a la Universitat de Barcelona. En el marc d’una conferència amb Conxita Olivé, del col·lectiu Una altra educació és possible, l’especialista incidirà sobre què implica el fet de pensar i com es poden afavorir els pensaments proactius i creatius.