“A l’abril cada paraula val per mil”, nova campanya del CNL Montserrat

• La campanya consta de tres propostes: L’edició de 30 cartells que expliquen l’origen de 30 paraules vinculades al comerç; l’edició d’un material audiovisual amb 30 dites catalanes; i l’edició de punts de llibre, també amb dites catalanes i el seu significat.

imagen

Amb l’objectiu de fer visible la riquesa lingüística que amaguen les dites catalanes i de don ar a conèixer l’origen d’algunes paraules, el Centre de Normalització Lingüística Montserrat durà a terme durant el mes d’abril la campanya “A l’abril cada paraula val per mil”.

L’activitat consta de tres propostes de sensibilització lingüística. D’una banda, s’ha editat una col·lecció de 30 cartells que expliquen de manera senzilla i breu l’origen de trenta paraules, totes vinculades al comerç. Els cartells, es podran veure durant tot el mes d’abril en la majoria de comerços de Manresa i d’Igualada, i en molts bars i restaurants. D’aquesta manera, els ciutadans podran conèixer, d’una manera atractiva, l’origen d’algunes paraules del nostre vocabulari.

La segona acció és l’edició d’un material audiovisual que conté trenta dites cata lanes i el seu significat, que es podrà veure per les pantalles de TV d’alguns bars i restaurants i de centres diversos de la ciutat de Manresa i d’Igualada.

Finalment, el CNL Montserrat també ha editat uns punts de llibre que contenen les dites catalanes amb el seu significat. Aquests punts de llibre, els distribuiran els comerciants de diferents establiments entre la seva clientela a fi de crear un efecte sorpresa.

Tota l’activitat conjunta pretén divulgar la llengua catalana d’una manera lúdica, popular i també científica. Exposar els cartells als aparadors és una manera de mostrar als ciutadans l’etimologia de les paraules, i divulgar el significat d’algunes de les dites catalanes més populars per mitjà de les pantalles de TV és donar a conèixer expressions genuïnes de la nostra llengua, que amaguen una gran riquesa lingü&iacu te;stica.

Per poder dur a terme aquesta activitat el CNL Montserrat ha comptat amb la col•laboració de Manresa + Comerç, Diesa Restauració, Piscines Municipals Aigües de Manresa, Establiments Garoina, Centre Cultural el Casino, Mercat de la Masuca d’Igualada, Ajuntament de Manresa, Ajuntament d’Igualada i de tots els comerciants que han posat el cartell en el seu establiment.

Documents relacionats

  • imagen